وظایف رئیس سازمان مدیریت بحران مشخص شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز(سه‌شنبه، 9 بهمن‌ماه) قوه مقننه، و  در جریان بررسی لایحه مدیریت حوادث مترقبه کشور ماده 8 این لایحه را تصویب کردند.

در ماده 8 این لایحه ذکر شده است: سازمان، که پیش از این به موجب قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور مصوب 1387/2/31 تشکیل شده بود، مسئولیت یکپارچگی در اعمال مدیریت بحران کشور و ارتقای اثربخشی آن را برعهده دارد.

رئیس سازمان، از میان کسانی که تحصیلات دانشگاهی مرتبط و حداقل هفت سال سابقه کار تخصصی در زمینه مدیریت بحران دارند برای یک دوره پنج‌ساله به پیشنهاد وزیر کشور و تصویب هیئت وزیران با حکم وزیر کشور منصوب می‌شود.

تبصره 1- ساختار سازمانی مناسب و متناظر برای وظایف سازمان در سطوح استانی و شهرستانی به پیشنهاد سازمان، متناسب با حجم وظایف، گستره جغرافیایی، شرایط اقلیمی و حساسیت های منطقه ای به ترتیب زیر نظر استاندار و فرماندار، پس از طی مراحل قانونی و تأیید سازمان اداری و استخدامی کشور، طراحی و تصویب می شود.

تبصره 2- رئیس سازمان به ترکیب اعضای شوراهای عالی مشروحه ذیل

اضافه می‌شود:

الف - شورای عالی شهرسازی و معماری ایران موضوع حکم ماده (3) قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مصوب 1351/12/22 با اصلاحات و الحاقات بعدی.

ب- شورای عالی حفاظت محیط زیست موضوع حکم ماده (2) قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست مصوب 1353/3/28 با اصلاحات و الحاقات بعدی.

پ - شورای عالی آب موضوع حکم ماده (10) قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی مصوب 1379/10/6 با اصلاحات و الحاقات بعدی.

ت - شورای عالی بیمه موضوع حکم ماده (10) قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران مصوب 1350/3/30 با اصلاحات و الحاقات بعدی.