ادعای عجیب و غریب تئوریسین اقتصادی اصلاح طلبان/ قاچاقچیان فرشتگان اقتصادی هستند!

گروه سیاسی- سعید لیلاز ئوریسین اقتصادی اصلاح‌طلب که از اعضای فعال تکنوکرات های کارگزاران است اخیرا در یک میتینگ سیاسی در جمع اصلاح‌طلبان کرمان با بیان اینکه اگر سیاست های ما در داخل، خرابی و مانع بیشتری ایجاد نکند اقتصاد ایران خودش می‌داند که چگونه با تحریم‌ها کنار بیاید، گفته است: هم اکنون کل کاهش واردات در اثر تحریم‌ها حدود ۸ میلیارد دلار بوده است در حالی که اگر نیروی انتظامی ایران چشمانش را بر قاچاق کشور ببندد بیش از این مقدار، یکباره به واردات قاچاق کشور اضافه می‌شود.

به گزارش افکارنیوز، وی تصریح می‌کند: به عنوان یک کشور زیر ضربه کل نظام بین المللی، چرا باید اکنون در مقابل قاچاق ورودی کشور مقاومت کنیم در حالی که بسیاری از آنها می‌توانند فرشتگان اقتصادی ایران باشند.
سخن لیلاز درباره واردات قاچاق و صادرات قاچاق جای بسی تامل دارد، چگونه یک فردی که خود را اقتصاد دان می داند می گوید قاچاق چیان می توانند فرشتگان اقتصادی باشند؟
مگر ضررهای قاچاق در ایجاد بیکاری و رکود و تورم و ... را نمی داند که اینگونه سخن می گوید؟
دوم اینکه انباشت کالا ضعیف شده و باعث ورشکستگی کارگاههای کوچک و بزرگ کشور می شود.
مهمترین نکته نیز اینکه قیمت کالاها در کشور چند نرخی شده و اختلالی عجیب و غریب ایجاد می کند.
از سوی دیگر یکی دیگر از منابع کشور و دولت در درآمد ، عوارض و گمرک است که اگر قطع شود درآمد ملی پایین می آید، چگونه کسی که خود را اقتصاد دان می داند اینچنین فرمولی را برای اقتصاد کشور می دهد.
بهتر است آقای لیلاز برای اینکه به اقتصاد کمک کند، مطالبات و شعارهایی که همفکران او در حمایت از دولت مطرح می کردند را دنبال کند که آن شعارها در کجا عملیاتی شده است.
تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور در حال حاضر نسخه مقام معظم رهبری در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است.

زینب السادات پوربخش