زنان بالاترین جایگاه را در تربیت نیروی انسانی دارند

حجت الاسلام ولی الله نقی پورفر رئیس پژوهشکده مدیریت اسلامی دانشگاه قم در این نشست گفت: پایه بیانیه گام دوم انقلاب درباره خانواده سالم است چون خانواده سالم پیش نیاز تمام کارهاست.

وی افزود: زنان با شأن همسری و مادری محور خانواده اند و بالاترین جایگاه را در تربیت نیروی انسانی دارند. البته متأسفانه نگاه فمینیستی سبب شده به دنبال تقسیم مساوی اشتغال اجتماعی میان زنان و مردان باشیم. این مسیر کج است. تأمین مخارج اقتصادی وظیفه زنان نیست.

رئیس پژوهشکده مدیریت اسلامی دانشگاه قم یادآور شد: خانواده سالم پیش نیاز تمام کارهاست. زنان با شأن همسری و مادری محور خانواده اند و بالاترین جایگاه را در تربیت نیروی انسانی دارند.

نقی پور تاکید کرد: متأسفانه نگاه فمینیستی سبب شده به دنبال تقسیم مساوی اشتغال اجتماعی میان زنان و مردان باشیم. این مسیر کج است. تأمین مخارج اقتصادی وظیفه زنان نیست.

* انقلابی‌ها نباید دیگر اجازه دهند لیبرال‌ها نهادهای انقلابی را منحل کنند

نادر طالب زاده فعال فرهنگی هم در این نشست گفت: دو چیز در گام اول تثبیت شده است. یکی امنیت ایران و دیگری نفوذ قلبی ایران. غیر از کشور های متحد ما برخی از کشور های اروپایی مانند ایرلند هم ایرانی ها را دوست دارند. ایرلندی ها هم آزادی خواه هستند و هم به شدت ضد انگلیسی هستند.

این فعال فرهنگی تاکید کرد: در گام دوم انقلاب باید سریع برویم دنبال اصل مطلب به صورت عملیاتی، یعنی گام دوم دوران عملیات است. در این دوران می توانیم از ظرفیت تکنوکرات ها استفاده کنیم اما نباید خط دهنده باشند و ما نباید ایدئولوژی خود را از آن ها بگیریم.

 

وی افزود: اولا با مسئله تمدن سازی شروع کنیم که آقا اولین کسی بود که روی این مسئله تمرکز داشتند، حزب اللهی ها تمدن ساز می شوند به شرط آنکه نظم داشته باشند.

طالب زاده ادامه داد: انقلاب ما صادر شده است. اما ما باید ساخت درونی خودمان را تقویت کنیم و اشکالات را برطرف کنیم. ملت ها به ایران جذب شده اند اما شخصیت حضرت آقا زیاد صادر نشده است و هیچ وقت نکته مثبتی درباره حضرت آقا نمی گویند، هیچ وقت صحبت های ایشان با زیرنویس منتشر نمی‌شود.

وی افزود: آقای فؤاد ایزدی تعریف می‌کردند اول انقلاب ماشین یکی از دوستان ما در نیویورک در یک محله سیاه پوست نشین پنچر می‌شود و دو نفر سیاه پوست کیف پول او را به زور می‌گیرند و در آن عکس امام را می‌بینند. پولش را پس می‌دهند. برای او پنچرگیری می کنند و او را به یک منطقه امن می رسانند.

طالب زاده گفت: از همان اوایل انقلاب لیبرال ها نفوذ کردند و جهاد سازندگی را به خاطر اینکه ارگان حزب اللهی بود منحل کردند. امروز دیگر انقلابی ها نباید بگذارند چنین اتفاقی بیفتد.

وی افزود: آمریکا رو به افول است واین موضوع را باید نشر دهیم. ما 8 ماه پیش کنفرانسی در مشهد برگزار کردیم و چندین نفر از کارگزاران دولت آمریکا را آوردیم که مقاله های خود را راجع به این موضوع ارائه دهند. باید پل بزنیم با اندیشمندان بزرگ در غرب و آنها را بیاوریم صحبت کنند.

این فعال فرهنگی اظهار داشت: برای اینکه نقش خود در گام دوم را پیدا کنید خودتان را تقویت کنید و از خدا بخواهید که به شما راه را نشان بدهد. این سنت خداست که مؤمنین را هدایت کند.