دل نوشته ای برای شیرمردان کشورم

از همان لحظه ای که به دنیا می آیی ، نوع نگاه بقیه به تو متفاوت است . نوزاد وقتی دختر است همه نگاه میکنند که چشمهایش چه رنگی است یا موهایش چگونه است یا چه انگشتان کشیده و ظریفی دارد ولی وقتی پسر است اکثر اطرافیان با این دید نگاه میکنند که چهره مردانه دارد یا نه . یا میگویند چه اخمی کرده ! از الان دارد جذبه میگیرد . انگار از همان روز اول دنبال اقتدار و صلابتت میگردند .

بزرگتر میشوی و راه میفتی و زبان باز میکنی و اسباب بازی هایت میشود تکه پاره کردن هرچیزی که به دستت می آید و درست کردن آن، حتی اگر ماشین و اسباب بازی خاصی دورت نریخته باشند . از جاروبرقی و سشوار و گاز گرفته تا قابلمه و وسایل خانه ،چیزی نیست که از دید جستجوگرت پنهان نمانده و از حس کاوشگر و تجزیه تحلیل گرانه و کنجکاوت در امان نمانده باشد .هم وابسته به مهر و محبت مادرت هستی و هم علاقمند به تیپ و لباس و اقتدار پدرت .

از همان دوران ابتدایی به فکر دخل و خرج جیبت هستی و پس انداز کردن . دوست داری تولد پدر و مادر و خواهر برادرت از پول خودت خرج کنی و این به تو اعتماد به نفس و غروری زیبا میدهد .

جوان میشوی و باز در چشم انداز آینده ات به فکر انتخاب رشته و شغلی هستی که بتوانی خانواده ای را سر و سامان دهی و کمک خرجی باشی .

به سربازی میروی و اولین قدم را در راه استقلال برمیداری . در قدم بعدی گاه درس و دانشگاه را انتخاب میکنی ،گاه تجربه و مهارت را ، و آنگاه که حس کردی میتوانی تکیه گاه و پشت و پناه زنی باشی تا او را در ادامه زندگی همراهی کنی ، ازدواج میکنی .

مرد خانواده شدن مسئولیتی است که هر کسی نمیتواند از عهده اش برآید ، مدیریت یک زندگی از لحاظ اقتصادی و تامین لقمه حلال و کسب روزی پر برکت کم چیزی نیست .و آنان که با سختی و مشقت به آن دست می یابند و شیرینی رونق دادن زندگی و بهبود کیفیت و آسایش و رفاه خانواده را میچشند ، قطعا دیدگاه و رویه ای متفاوت دارند با آنهایی که یک شبه میخواهند به همه چیز برسند و یا شاکی از نرسیدن ارث و میراث خاندان و پارتی بازی های اداری و ... هستند .

عشق و علاقه به همسر و هوای دل او را داشتن هم حتی متفاوت با عشقهای مجازی و دوستیهای دختر و پسرهاست . باید بدانی دختری را که از خانه پدر و مادرش به خانه ات آوردی ، به تو اعتماد کرده و دلش را به دستت امانت سپرده است ، ابراز علاقه به او را فراموش نکنی ، محبت دهی ، دهها برابر محبت و عشق میگیری . باید بتوانی گوش شنوایی برای گاه غرغر کردن هایش باشی و نازش را بکشی و لوس بازی هایش را خریدار باشی .

مرحله ای بالاتر میروی ، پدر میشوی ، و تمام زحمات و خستگیهای روزت با یک لبخند و شیرین زبانی فرزندت در میرود . اگر تا به حال هر چه تلاش میکردی برای خود و همسرت بود ،حالا برای فرزندانت هم هست . قطعا که آنها روزی و برکت خود را پیش پیش وارد زندگیت کرده اند و تو با همین یقین زندگی را پیش میبری و با توکل به خداوند تلاشت را بیشتر میکنی . چتر حمایتی تو بر فراز خانواده ات ، ان شاءالله سپری میشود برای تربیت نسلی دیگر و نسلهایی دیگر بهتر از خودت و باقیات صالحاتی برای دنیای دیگرت .

خوشا به حال آن مردانی که کار را عار نمیدانند و لقمه ای نان حلال را به سفره های رنگین و پر رنگ و لعاب حرام ترجیح میدهند . و چه زیباست حال مردانی که چتر حمایتشان فقط خانواده خودشان را در بر نگرفته، که کل کشور را ناموس خود میدانند و از حق خود و جان و مال خود میگذرند تا بقیه آسوده و در امنیت باشند .یاد پدران آسمانی مان بخیر .

با آرزوی سلامتی پدر معنوی مان امام خامنه ای عزیز

روزتان مبارک شیرمردان دیروز و امروز و فردای میهن