آمریکا با تروریستی اعلام کردن سپاه، باد کاشته و طوفان درو خواهد کرد

عباس مقتدایی استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل با اشاره به اقدام دولت آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی گفت: به نظر می‌رسد این اقدام نوعی حمایت جدی از رژیم صهیونیستی است، تا در انتخابات آتی ریاست جمهوری برای‌شان نتیجه داشته باشد و در حقیقت امروز واشنگتن محصولی را می‌کارد تا در انتخابات ریاست جمهوری میوه آن را بچیند اما در حقیقت باد می‌کارد و طوفان درو خواهد کرد.

وی با ذکر اینکه انسجام داخلی در ایران در حمایت از سپاه به شدت افزایش یافته است و گروه‌های گوناگون در آن اشتراک‌نظر دارند، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد اگر در روزهای آینده تصمیم‌گیرندگان کاخ سفید به این روند خاتمه ندهند، احتیاط‌هایی که در سال گذشته از سوی نیروی نظامی انجام شده به این سمت پیش می‌رود که نوعی ترغیب در غرب آسیا جهت شدت بخشیدن به خروج آمریکایی‌ها از این منطقه انجام گیرد.

مقتدایی با تأکید براینکه نیروهای مقاومت در عراق، قدرت لازم را در اختیار دارند و در لبنان هم این قدرت عمدتاً در حزب‌الله متجلی است، گفت: در مناطق اشغالی غزه و افغانستان نیز روندها به گونه‌ای خواهد بود، که این مجموعه‌ها فشار بیشتری به نیروهای آمریکایی وارد کنند. در این حالت، خویشتنداری سپاه، خاتمه یافته و حرکت جدید دولت آمریکا نتیجه معکوس خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه روند جدید دولت آمریکا موجب می‌شود نیروهای آمریکایی، آزادی عمل خود را در غرب آسیا از دست بدهند و حتی ممکن است مجبور به استتار و اختفا نیز بشوند، خاطرنشان کرد: در آینده، ممکن است هر نیروی آمریکایی در منطقه به عنوان یک تروریست، طعمه‌ای برای نیروهای مقاومت باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس نهم عنوان داشت: مصلحت آمریکایی‌ها این نیست در منطقه‌ای که هزاران کیلومتر با موطن اصلی آنها فاصله دارد خود را با شمشیر محور مقاومت روبه‌رو کنند.