اختصاص بودجه به وزارت نیرو و راه برای لایروبی رودخانه‌ها

 عبدالرضا عزیزی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۵ فروردین) مجلس شورای اسلامی در خصوص حوادث سیلاب‌های اخیر در کشور گفت: استاندار خراسان شمالی در جریان سیل این منطقه با مدیریت خوب به فرمانداران تفویض اختیار کرد و نمایندگان استان نیز مسئولان استانی را شهر به شهر و روستا به روستا همراهی کردند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خسارات زیادی به استان خراسان شمالی در جریان سیل اخیر وارد شده به ۴ مورد فوت شده در این حادثه اشاره کرد و افزود: تخریب راه‌های روستایی، پل، آب‌نما، برخی روستاها، دامداری، مزارع، شبکه توزیع آب، برق و گاز در مجموع ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به خراسان شمالی وارد کرد.

وی با اشاره به بازدید خود از عشایر گلستان به همراه رئیس سازمان امور عشایر توضیح داد: نکته مهم در این بازدید آن بود که آن دسته از عشایری که سرپناه‌های بتنی داشتند، آسیبی ندیده بودند، ولی گروهی که دارای سرپناه‌های گلی بودند، به کلی تخریب شده بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره دلیل این امر گفت: گزارش شد که سازمان منابع طبیعی اجازه نمی‌دهد که این دسته از عشایر سرپناه‌های بتنی برای خود بسازند لذا ما طرحی را آماده کرده‌ایم تا به عشایر اجازه ساخت سرپناه‌های محکم و بتنی که در برابر سیل و باران مقاومت داشته باشد، بدهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین خواستار در اختیار گذاشتن بودجه به وزارت نیرو و راه و شهرسازی برای لایروبی رودخانه‌ها و بازسازی راه‌های روستایی شد.