واکنش فرماندهان سپاه به اعزام ناو هواپیمابر آمریکا به منطقه

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران گفت: ناو هواپیمابری که حداقل ۴۰ تا ۵۰ هواپیما بر روی خود دارد و شش هزار نیرو در خود جمع کرده، در گذشته برای ما یک تهدید جدی بود، اما الان یک سیبل است. نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس هم به نقل از فرمانده کل سپاه گفت که اعزام ناو هواپیمابر از سوی آمریکا به آب‌های منطقه یک جنگ روانی بیش نیست و آمریکا با این کار خود در صدد است تا مردم و برخی از مسئولان جنگ را از وقوع جنگ بترساند.

سردار امیرعلی حاجی زاده با اشاره به وضعیت پایگاه‌های آمریکا در منطقه و توان موشکی سپاه، اظهار کرد: وضعیت آمریکایی ها طوری است که انگار گوشتی در زیر دندان ما هستند و اگر تکان بخورند بر سرشان می زنیم.

وی با بیان اینکه چنین وضعیتی در حال حاضر در منطقه شکل گرفته است، اظهار کرد: قبلاً اینطور نبود. اینها قبلاً برای ما تهدید بودند اما حالا فرصت هستند.

فرمانده هوافضای سپاه با طرح این پرسش که چرا آمریکایی‌ها سخن از جنگ با ایران بر زبان نمی آورند، اظهار کرد: دلیلش این است که آسیب پذیر هستند و در بخش شناوری هم که ناوهایشان در خلیج فارس فاصله نزدیکی با ما دارند، وضعیت‌شان به شکلی است که موشکهایی که داریم، توان هدف قرار دادن شناور را از فاصله ۳۰۰ کیلومتری دارند و حتی این میزان در دستاوردهای جدید به ۷۰۰ کیلومتر ارتقاء یافته که حدود کاربردش از خلیج فارس بیشتر شده است.

حاجی زاده تاکید کرد: ناو هواپیمابری که حداقل ۴۰ تا ۵۰ هواپیما بر روی خود دارد و شش هزار نیرو در خود جمع کرده، در گذشته برای ما یک تهدید جدی بود، اما الان یک سیبل است و تهدیدات بدل به فرصت‌ها شده است.

در همین حال محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهادر و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست غیرعلنی امروز مجلس که با حضور فرمانده کل سپاه و فرماندهان نیروی زمینی و هوافضا و معاون پارلمانی سپاه برگزار شد، گفت: سردار سلامی گزارشی را درباره برنامه‌های آتی خود به نمایندگان ارائه کرد.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: فرمانده سپاه در این نشست عنوان کرد که افزایش و تقویت ارتباط سپاه با مجلس و نمایندگان و استفاده از ظرفیت‌ قانون‌گذاری مجلس در دستورکار وی قرار دارد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سردار سلامی تأکید کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعزام ناو هواپیمابر از سوی آمریکا به آب‌های منطقه یک جنگ روانی بیش نیست و آمریکا با این کار خود در صدد است تا مردم و برخی از مسئولان جنگ را از وقوع جنگ بترساند.

پورمختار خاطرنشان کرد: فرمانده سپاه گفت که جنگ آمریکا علیه ایران امکانپذیر نیست و آمریکا قدرت و جرات آغاز جنگ علیه ایران را ندارد؛ چراکه از یک سو قدرت نیروی دفاعی ایران و از سوی دیگر آسیب‌پذیری ناوهای هواپیمابر مانع از این امر می‌شود و آمریکا چنین ریسکی را نمی‌پذیرد.