فلاحت‌پیشه: اروپایی‌ها ضرب‌الاجل ۶۰ روزه ایران را جدی بگیرند

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنتی ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  در دیدارِ "ماتیاس هون" رئیس کمیته خلع سلاح، کنترل تسلیحات و عدم اشاعه مجلس آلمان با اشاره به سابقه مناسبات دوستانه دو کشور، گفت: توسعه روابط ایران و آلمان در عرصه‌های مختلف سیاسی اقتصادی و فرهنگی در راستای منافع مردم دو کشور می‌باشد .

اخبار سیاسی- وی افزود: آلمان از نقش و جایگاه برجسته‌ای در اتحادیه اروپا برخوردار است و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از توسعه مناسبات دوستانه براساس احترام متقابل با کشور آلمان استقبال و  حمایت می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از بی‌تحرکی طرف‌های اروپایی  توافق برجام، گفت: جمهوری اسلامی ایران بنا به 15 گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون به تمامی تعهدات خود در برجام عمل کرده است، اما پس از عهد‌شکنی آمریکای ترامپ، اقدام عملی مثبتی از سوی اروپا مشاهده نشده است.

فلاحت‌پیشه، رایزنی و گفت‌وگوی  طرف‌های اروپایی برای خروج از انفعال موجود را ضروری دانست و افزود: کشور‌های اروپایی باید ضرب‌الاجل 60 روزه ایران را جدی بگیرند تا هرچه زودتر شاهد اقدامات ثمربخش درباره اجرای تعهدات برجامی اروپا باشیم.

وی در پایان این دیدار خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با قدرت و آمادگیکامل از منافع ملی و دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع می‌کند.

همچنین "ماتیاس هون" رئیس کمیته خلع سلاح، کنترل تسلیحات و عدم اشاعه مجلس آلمان نیز در این دیدار، گفت: توسعه و تقویت ارتباط با جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی از اهمیت فراوانی برای کشور آلمان برخوردار است.

وی افزود: توافق برجام به عنوان مهم‌ترین مکانیزم عدم اشاعه هسته‌ای در جهان از اهمیت فراوانی برخوردار است و حفظ آن به عهده تمامی طرف‌هاست.

رئیس کمیته خلع سلاح، کنترل تسلیحات و عدم اشاعه مجلس آلمان تصریح کرد: اقدامات مثبت ایران در عمل به کلیه تعهدات خود در برجام واضح و روشن است و ما امیدواریم تلاش‌های اروپا برای حفظ برجام، به نتیجه برسد.

"هون" در پایان این دیدار، ضمن درخواست از ایران برای خویشتن‌داری، خاطرنشان کرد: مکانیزم اروپا زمان‌بر است اما به نتیجه مطلوب خواهد رسید.