تلاش «هوک» برای جدی نشان دادن ترامپ در پیشنهاد مذاکره با ایران

«برایان هوک»، رئیس میز ایران در وزارت خارجه آمریکا تلاش کرده پیشنهادهای «دونالد ترامپ »، رئیس‌جمهور آمریکا برای مذاکره با ایران را جدی نشان دهد. 

اخبار سیاسی- به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» «برایان هوک» رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا سه شنبه شب به وقت تهران طی مراسمی به میزبانی وبگاه «آکسیوس» مدعی شد که پیشنهادهای ترامپ درباره مذاکره با ایران، «صادقانه» است.

 برایان هوک در توجیه سخنان خود انجام دو دور «مذاکرات نافرجام» ترامپ با رهبر کره شمالی را نشانه صداقت رئیس جمهور آمریکا خواند.

بر اساس این گزارش، ترامپ سه شنبه شب در سخنانی ادعا کرد واشنگتن به دنبال تغییر نظام در ایران نبوده، بلکه به دنبال کمک به این کشور و همکاری با آن است.

وی که در جلسه کابینه این سخنان را مطرح می‌کرد در ادامه گفت که واشنگتن از ایران می‌خواهد که از یمن خارج شود. رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت که پیشرفت بسیار بزرگی درباره ایران حاصل شده و در تلاش برای مذاکره با این کشور و کار با آن هستیم.

این در حالی است که روزنامه «نیویورک‌تایمز» چندی قبل به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد پیشنهادهای دونالد ترامپ برای مذاکره با ایران جدی نیست و او قصد دارد سیاست دولت خود را جایی بین دیپلماسی و تهدید نظامی قرار دهد، بدون آنکه قصد عملی کردن هیچ‌یک را داشته باشد.

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت که ترامپ و دستیارانش پیام‌های گیج‌کننده و ظاهراً متناقضی در خصوص ایران مطرح کرده‌اند. آنها از یک طرف اقدام به ارسال نیروی نظامی، ناوشکن و بمب‌افکن به منطقه کرده‌ و از طرف دیگر می‌گویند که به دنبال درگیری نظامی نیستند. 

هفته گذشته نیز تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته در آمریکا نشان داد که اکثریت مردم این کشور دونالد ترامپ را شخصی غیر قابل اعتماد توصیف کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «یونایتدپرس اینترنشنال» دو سوم شرکت‌کنندگان در نظرسنجی موسسه «گالوپ» به این سؤال که آیا ترامپ فرد صادقی است، پاسخ منفی دادند.