تحریم ظریف و استیصال آمریکایی ها/ دشمنی ادامه دار ترامپ با ایران

اخبار سیاسی-  محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران توسط وزارت خزانه داری آمریکا تحریم شد که این موضوع دارای دو نکته است. اول اینکه آمریکایی ها نشان دادنددر عناد و دشمنی با ایران از هیچ مساله ای دریغ نمی کنند و تا جایی که بتوانند به دنبال ضربه زدن به ایران اسلامی و جمهوری اسلامی هستند.

به گزارش افکارنیوز، تحریم کردن ظریف از سوی دیگر این نکته را به جریان غربگرای داخلی گوشزد می کند که ایمد به آمریکایی ها امیدی پوچ و توخالی است، همچنین نشان داد ترامپ و مشاوران ضد ایرانی اش سیاستمداران خوبی نیستند زیرا اینکار در جهان نیز محکوم بوده و نشان می دهد آمریکا نه تنها زبان مذاکره را نمی داند که با قلدری و زورگویی می خواهد به اهداف خود دست پیدا کند.

محمدجواد جمالی نوبندگانی عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این خصوص گفت: تحریم آقای ظریف اوج ناپختگی سیاسی ترامپ و حلقه افراطی اطراف او است، این تحریم عدم انسجام و از هم گسیختگی سیاست خارجی آمریکا را نشان می دهد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از شعارهای تو خالی آمریکا، اظهارداشت: تحریم وزیرخارجه یک کشور نشان می دهد که شعار دموکراسی و آزادی بیان غربی ها به خصوص آمریکایی ها توخالی است و زمانی که باطن شان هویدا می شود از خودشان دیکتاتور تر در جهان پیدا نمی شود.

نماینده مردم فسا در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه با اشاره به تلاش آمریکا برای مذاکره با ایران، تاکید کرد: بحث مذاکره با جمهوری اسلامی ادعای کاملا گمراه کننده، فریبنده و برای تفرقه افکنی در بین جامعه و جناح های سیاسی ایران طراحی شده بود، طرح مذاکره همزمان با تحریم بلندپایه ترین مسئول دیپلماسی جمهوری اسلامی هم خوانی ندارد، که ذات و جوهره سیاستمداران آمریکایی ها نشان می دهد.

وی با تاکید براینکه تحریم ظریف به انزوای آمریکا منجر می شود، عنوان کرد: از جمله نتایج این تحریم می تواند انزوای بیشتر سیاسی آمریکایی ها که از چند وقت قبل شروع شده، باشد، پیش از این دیده ایم که آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل و  شورای حکام سازمان بین المللی انرژی اتمی تنها مانده و اکنون نزدیک ترین کشورهای همراه با آمریکا نمی توانند از این تصمیم دفاع کنند، جمهوری اسلامی در این موضوع می تواند برنده باشد.

جمالی نوبندگانی با بیان اینکه  آمریکا کسانی را تحریم می کند که هیچ دارایی در این کشور ندارند، اظهار داشت: این تحریم بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و شوآفی از سوی آمریکایی هاست البته در گذشته به نوع دیگری مسئولین کشور را در برخی مسائل تحریم کردند اما جامعه بین الملل آن را نپذیرفت و به آن اعتنایی نکرد.

این نماینده مجلس گفت: اتحادیه اروپا که نزدیک ترین بلوک به آمریکایی ها است که به طور رسمی تحریم وزیرخارجه ایران را رد کرد و سایر کشورها هم مطمئنا توجهی به این مسائل نخواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در واقع این تحریم نشان دهنده آن است که دیپلماسی ایران فعال بوده، در دیپلماسی ایران حقانیتی وجود دارد که آمریکایی ها خوف دارند این حقانیت به گوش مردم  و رسانه آمریکا برسد مطئمن باشند با این کار، ایران بیش از گذشته در دید مردم و رسانه های عمومی دنیا قرار می گیرد و بیشتر از قبل آنها رسوا می کنیم تا شعار های پوچ و  تو خالی ندهند.

محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون نیز  اظهار داشت: در ماه های اخیر با وقایعی که در منطقه رخ داد، اقتدار جمهوری اسلامی ایران نمایش داده شد، آمریکایی ها به این نکته رسیدند که جریان تحریم اقتصادی به تدریج خاصیت خود را از دست داده و دچار سردرگمی شده اند، در رفتار آمریکایی ها این  سردرگمی کاملا مشهود است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: وزیر خارجه آمریکا با گستاخی اعلام می کند همانطور که وزیر خارجه ایران به آمریکا می آید می خواهد به تهران سفر کند تا با مردم ایران صحبت کند، او تصور می کند ما برای اینکه با مردم آمریکا صحبت کنیم نیاز داریم در پهنه جغرافیای این کشور حضور داشته باشیم، در صورتی که اگر سازمان های بین المللی در ایالات متحده نبود هیچ یک از مسئولان ایران علاقه ای به حضور در آمریکا را نداشتند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت: دلیل حضور مسئولان ایران در کشور آمریکا وجود سازمان های بین المللی در این کشور است، از این رو صحبت های وزیر خارجه آمریکا را فریبکارانه و نشان از استیصال آمریکایی ها می دانیم.

وی تاکید کرد: تحریم وزیر خارجه ایران اوج استیصال آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی ایران است، این تحریم حاکی از جایگاه و مسیر درست جمهوری اسلامی ایران است.

محمدرضا پورابراهیمی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه تحریم وزیر خارجه کشوری از سوی کشور دیگر به صلاح جامعه جهانی نیست، گفت: انتظار می رود همه کشورها نسبت به این تحریم موضع بگیرند، خوشبختانه موضع بسیاری از کشورها از جمله اروپایی ها به نحوی بود که تحریم "ظریف" اجرا شدنی نخواهد بود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ضمن حمایت از وزیر امور خارجه کشور در حوزه دیپلماسی،  پیگیر مطالبات به حق جمهوری اسلامی از طریق روابط قانونی خواهیم بود و اقدام آمریکایی ها را محکوم می کنیم.

وی با تاکید براینکه تحریم وزیر امور خارجه تاثیری بر مواجه جمهوری اسلامی با اقدامات ضد ایرانی آمریکا نخواهد داشت، اظهار داشت: عزم ایران برای دفاع از منافع ملی در حوزه دیپلماسی و فعالیت وزارت خارجه قوی تر می شود، چرا که با وجود برخی ایرادات به دیپلماسی خارجی، در حوزه مواجه با آمریکا هیچ اختلافی بین گروه های سیاسی داخلی ایران وجود نداشته و نخواهد داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در موضوع تحریم سپاه شاهد بودیم که تمام 290 نفر نماینده مجلس از اصولگرا، اصلاح طلب، اقلیت دینی و مسلمان یک حرف را زدند، در زمینه تحریم وزیر امور خارجه کشور موضع جمهوری اسلامی همین خواهد بود و آمریکایی ها از این کار خود پیشمان می شود چرا که تاثیری در حوزه فعالیت دیپلماسی ما نخواهد و با اقتدار و با عزم بیشتر مسیر مطالبه گری خود را طی خواهیم کرد.