اموال و دارایی‌هایم را اعلام می‌کنم

 محمد جمالی‌نوبندگانی عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  شورای اسلامی درباره انتشار شفاف و علنی لیست اموال و دارایی مسئولان گفت: من موافق اجرای این کار بوده‌ام و ای کاش زودتر سامانه اعلام شفاف اموال و دارایی مسئولان عملیاتی می‌شد تا نمایندگان مجلس هم به آن بپیوندند.

اخبار سیاسی- وی  افزود: اعلام اموال و دارایی نمایندگان مجلس قطعا به نفع آنان بوده و ای کاش سامانه‌ای هم برای  نامزدهای انتخابات راه‌اندازی می‌شد تا مردم متوجه شوند چه کسانی به آنها برای انتخابات کمک مالی می‌کنند و میزان این کمک چقدر است. چرا که این امر مانع از تهمت زنی خواهد شد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: ایراد من به دولت و مجلس آن است که متاسفانه همواره موضوعات مربوطه به تغییرات انتخابات در آخرین سال مجلس نهم و دهم در دستور کار قرار می‌گیرد در حالی که قطعا فرصت رسیدگی به این موضوع وجود نخواهد داشت؛ به نظرم دستی در کار است که اجازه نمی‌دهند شفافیتی در اموال و دارایی نامزدهای انتخابات ایجاد شود و هزینه‌های ستادهای خود را اعلام کنند.

جمالی‌نوبندگانی گفت: باید در ابتدای هر دوره مجلس به دنبال شفافیت حداکثری اموال و دارایی وکلای مردم در مجلس بوده و هزینه‌های انتخاباتی آنها روشن شده و حقوق و دستمزد و پاداش‌شان معلوم باشد. 

وی  گفت: من حتما اموال و دارایی خود را در سامانه مذکور راه‌آندازی شده از سوی قوه قضائیه بارگذاری خواهم کرد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد:‌حق مردم است که بدانند اموال و دارایی وکیل‌شان در مجلس چه میزانی است چرا که این امر می‌تواند مانع از هر گونه تغییر ناگهانی مالی در زندگی نماینده شود. 

جمالی‌نوبندگانی افزود: من به همکاران خود در مجلس توصیه می‌کنم به صورت شفاف اموال و دارایی خود را اعلام کنند چرا که منفعت آن به نماینده می‌رسد.

وی گفت: اعلام شفاف لیست اموال و دارایی نمایندگان مجلس می‌تواند مانع از ایجاد تصورات و تهمت‌های غلط شده و با شفافیت بیشتر ابهام زدایی هم صورت می‌گیرد.