فشار حداکثری آمریکا موجب مقاومت داخلی حداکثری شد

غلامعلی جعفرزاده ایمن آباد عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات  با اشاره به اظهارات دیروز مقام معظم رهبری دراین باره که فشار حداکثری آمریکا شکست خورده است، گفت: از زمانی که تحریم های آمریکا علیه ایران شروع شد، ترامپ به کرات به کنگره و متحدان خود قول داده بود که این فشارها در تاریخ بی سابقه و غیر قابل باور است، هیچ کشوری تاب مقاومت ندارد و هر کشوری را تسلیم می کند، ایران که جای خود دارد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون مستقلین ولایی مجلس تاکید کرد: در محاسبه ترامپ و خزانه داری آمریکا روحیه شهادت طلبی و مقاومت مردم ایران لحاظ نشده بود، تصور این بود که فشار مشکلات ناشی از تحریم ها نظام سیاسی ایران را دچار خدشه می کند، اما ممکن است مردم ایران بحث های داخلی داشته باشند اما این بحث ها خانوادگی محسوب می شود و هرگز اجازه ورود خارجی ها به این بحث ها را نخواهند داد.

تحریم موجب انسجام ملی و نفرت از دولت های غربی شده است

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: این فشارها و تحریم های ظالمانه که حتی در مورد دارو و بیماران صعب العلاج  است و سلامتی افراد را به خطر انداخته، موجبات انسجام ملی نفرت از غرب را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه انسجام، وحدت و وفاق در نوع خود بی سابقه است، اظهار داشت: اروپایی ها از آمریکا حساب می برند، با این حال آنها بازی جدیدی را شروع کرده اند تا بتوانند هر چه زودتر از منجلابی که در آن افتاده اند، نجات پیدا کنند.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، تاکید کرد: با توجه به فرصت تاریخی اصلاح نظام اقتصادی، نظام کشورداری و قطع وابستگی از نفت می توانیم تهدید و فشار حداکثری را به فرصت تاریخی برای کشور تبدیل کنیم.

این نماینده مجلس بیان داشت: مردم ایران نشان دادند که فشار حداکثری آمریکا موجب مقاومت داخلی حداکثری شده است، فشار حداکثری به نتیجه نرسید بلکه مقاومت افزایش پیدا کرد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس با بیان اینکه فشارهای حداکثری نه تنها باعث تعطیلی کشور نشده که باعث رشد بخش های مختلف کشور شده است، گفت: زیر سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری این تهدید بزرگ به فرصت بزرگ و تاریخی تبدیل می شود.

مقام معظم رهبری در صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از فرماندهان سپاه پاسداران، با اشاره به تلاش ناکام اخیر امریکایی ها برای ایجاد و القای حالتی حتی نمادین از شکست ایران افزودند: آنها برای وادار کردن رئیس جمهور کشورمان به ملاقات، به التماس هم افتادند و رفقای اروپایی را هم به کمک خواستند، اما نتوانستند و تا این ساعت فشار حداکثری شکست خورده و بنده قاطعانه می گویم که تا آخر هم در این فشار حداکثری شکست خواهند خورد.

رهبر انقلاب با تأکید بر ادامه یافتن مسیر عزت و اقتدار جمهوری اسلامی افزودند: سلطه گران  به گفته خودشان می خواهند ایران به کشوری عادی یعنی منطبق با سازوکار نظام سلطه تبدیل شود اما جمهوری اسلامی از آغاز شکل گیری خود با نظام سلطه مقابله کرده و از این پس نیز مطلقاً تسلیم زورگویان جهانی نمی شود و راه انقلابی گری و مقابله با سلطه گران را قطعاً ادامه خواهد داد.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به موضوع هسته ای گفتند: کاهش تعهدات هسته ای که مسئولیت آن بر عهده سازمان انرژی اتمی است، باید همانگونه که دولت اعلام کرده با جدیت کامل و به صورت دقیق و جامع ادامه یابد تا به نتیجه مطلوب برسد و قطعاً هم به نتیجه خواهد رسید.