جنگ ترک ها علیه کرد ها مغایر صلح مشترک منطقه است

 حسین مقصودی با اشاره به حمله نظامی ترکیه به کردنشین های سوری، گفت: در ایام الله اربعین حسینی، باید اوضاع و احوالی که در حمله ترکیه به جمعی از کردهای مسلمان سوریه اتفاق می افتد، بررسی شود.

اخبار سیاسی- عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنگ افروزی در هر حالی، به هر بهانه ای و از سوی هر گروهی محکوم است، تاکید کرد: این جنگ افروزی می خواهد از طرف عربستان به یمن، از ترکیه به سوریه یا از عراق علیه ایران باشد در هر حالتی جنگ افروزی را محکوم می کنیم.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: جنگ افروزی اخیر ترکیه به بهانه حمله به داعش مخالف صلح مشترک منطقه و خاورمیانه است، ضمن محکوم کردن حمله ترکیه به مردم مظلوم کرد سوریه از طرفین خواهشمندیم با رعایت متقابل مصالح منطقه  و حقوق بشر نسبت به اتمام این جنگ افروزی اقدام کنند.

وی اظهار داشت: پارلمان جمهوری اسلامی ایران ضمن احترام به روابط حسنه خود با کشور ترکیه اما اقدام به کشته شدن و آواره شدن مردم مظلوم شمال سوریه را  محکوم می کند.

مقصودی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه قطعا مسئله سوریه و ترکیه با دخالت  نظامی و نسل کشی حل نمی شود، گفت: اردوغان بداند که با توپ و مسلسل به سراغ مردمان مسلمان کرد رفتن، نشانه گرفتن گوشه ای از مردم مسلمان جهان، اتحاد و همدلی مسلمانان است که خلاف رویه اسلامی و رویه ای است که پیغمبر به آن معتقد بود.

این نماینده مجلس خطاب به اردوغان گفت: رئیس جمهور ترکیه بداند که  با خشونت و حلمه به مردم و آواره شدن زنان و کودکان کرد و مسلمان تنفر جهانی را از ترکیه و خود را بیشتر می کند و معادلات و معاملات منطقه را بهم می زند.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس اظهار داشت: ادامه این جنگ افروزی علیه کردنشین های سوری حل مشکلات داخلی سوریه و ترکیه را قطعا پیچیده تر و خروج از این بحران در منطقه را طولانی تر می کند.