اصلاح‌طلبان با ایجاد دوقطبی‌های کاذب به دنبال کسب رأی هستند

 سیدمحمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران با اشاره به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی در ارزیابی عملکرد گذشته اصلاح‌طلبان گفت: جامعه اصلاحات در دولت، مجلس و شورای شهر عملکرد بسیار ضعیفی از خود نشان داده است؛ به طوری که حتی خودشان هم به این مسئله اذعان داشتند.

اخبار سیاسی- او ادامه داد: جریان اصلاحات با وجود این عملکرد ضعیف، به جای اینکه با صداقت با مردم برخورد و از آنان معذرت خواهی کند در تلاش است تا با فرافکنی دیگران را مقصر عدم‌کارایی خود جلوه دهد.

حسینی با اشاره به بهانه‌جویی‌های طیف اصلاح‌طلب، گفت: اصلاح‌طلبان زمانی برای توجیه ناکارآمدی خود این شبهه را مطرح می‌کردند که دولت اختیارات لازم را ندارد، در حالی که در قانون اساسی اختیارات رئیس جمهور به طور کامل بیان شده است.

فعال اصوگرا افزود: مقام معظم رهبری هم به طور جدی از دولت حمایت کردند و با تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی از تصمیمات دولت دفاع کردند. مجلس هم که همواره حامی دولت است، بنابراین مشکلی از نظر عدم‌حمایت وجود ندارد.

 دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران تاکید کرد: ناگفته نماند که شورای شهر و شهرداری هم به طور کامل در اختیار اصلاح‌طلبان است و حتی یک نفر هم به جز اصلاح‌طلبان در شورای شهر تهران وجود ندارد؛ موضوعی که نارضایتی مردم را هم به همراه داشته است.

او خاطرنشان کرد: چون اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند در انتخابات با عدم‌اقبال مردم مواجه شوند در تلاشند تا بهانه‌تراشی کنند که البته افکار عمومی هرگز این توجیهات را نمی‌پذیرد ولی با توجه به امکانات رسانه‌ای گسترده‌ای که در اختیار اصلاحات است و حتی برخی  رسانه‌های خارج از کشور هم از آنها حمایت می‌کنند، آنها در تلاشند تا دوقطبی‌های کاذبی در جامعه رقم بزنند و به موضوعات فردی و حاشیه‌ای بپردازند تا راه گریزی از پاسخگویی داشته باشند اگرچه با این بهانه‌ها حتی نمی‌توانند طرفداران خود را هم قانع کنند.

 حسینی خاطرنشان کرد: البته شاهد نوعی تفرقه هم در اردوگاه اصلاحات هستیم، به صورتی که امروز به شدت دچار چندصدایی شده‌اند و هنوز نتوانستند درباره نحوه حضورشان در انتخابات به یک رویه واحد برسند که آیا انتخابات مشروط یا بدون شرط باشد و هنوز نتوانستند حتی بدنه اجتماعی خودشان را هم قانع کنند، برای همین با مشکلات جدی در انتخابات پیش رو مواجه هستند.