انتقاد دانشجویان به اظهارات جهانگیری درباره لوایح FATF

واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) طی بیانیه‌ ای به اظهارات اخیر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور درباره تصویب لوایح FATF انتقاد کرد.

اخبار سیاسی- در ابتدای این بیانیه آمده است: بدون‌شک نسبت خلاف واقع معاون اول ریاست جمهوری به رهبر انقلاب در خصوص تایید لوایح FATF همانند نسبتی است که با واژه "تصمیم نظام" درباره به تایید برجام به رهبری داده شد و البته که می‌دانیم با تصویب این لوایح نیز مشکلات کشور به حال خود باقی ماند و به گفته وزیر امور خارجه در مجلس نه ایشان و نه آقای رئیس جمهور هیچ ضمانتی در برابر حل کامل مشکلات ندادند.

در پایان تاکید شده است: مگر نه اینکه حضرت آقا چندین بار در ملاقات ها فرمودند: "نگاه مجلس به توانایی ها و ظرفیت های ملی نباید مأیوسانه باشد و مجلس مستقلا خودش قانون بگذارد"؟ پس چه لزومی دارد قوانینی در مجلس تصویب بشود که خلاف مصلحت کشور می باشد؟ و طبق فرمایش حضرت آقا اصلا چرا مجلس شورای اسلامی کشور خودمان قانونی مانند مبارزه با پولشویی و ... را تصویب نمی کنند؟ اینها را شما مسئولین باید بهتر سایر مردم بدانید. خودتان توانایی حل مسائل داخلی کشور را ندارید و همه چیز را در اعتماد به غرب می‌دانید حداقل کار خود و اشتباهاتتان را به دیگران نسبت ندهید. بهتر نیست بعد از گذشت ۶ سال مسئولیت، مردم را مثل خودتان فرض نکنید؟ تاکی و کجا اعتماد مردم را خرج خواسته های قلبی خود خواهید کرد؟ بی شک تهمت به مقام معظم رهبری شایسته پیگیری می‌باشد.

مخاطبان این خبرگزاری هم با ثبت پویشی خواستار پیگیری قضایی معاون اول در مورد تایید لوایح fatf و cft شده‌اند.

مخاطبان نوشته‌اند: « با توجه اظهار نظر صریح معاون اول رئیس جمهور ، آقای جهانگیری مبنی بر تایید لوایح fatf و cft توسط رهبر معظم انقلاب و با توجه به تکذیبیه مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد این اظهار نظر از قوه قضائیه درخواست داریم صحت سخنان آقای جهانگیری را سنجیده و در صورت کذب بودن ایشان را به عنوان انتصاب سخن کذب به شخص رهبری مورد پیگرد قضایی قرار دهد تا در آینده شاهده این پدیده شوم انتصاب سخنان بی مورد به رهبری نباشیم.»