تلاش می‌کنیم آثار تورمی افزایش قیمت بنزین را به حداقل برسانیم

 علیرضا آوایی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی تبعات افزایش قیمت بنزین و تاثیر آن بر کالاهای دیگر اظهار کرد: ما اهتمام ویژه‌ای به گشت‌های مشترک و تصمیم‌گیری برای پرونده‌های ارجاعی به سازمان تعزیرات داشتیم در همین راستا ظرف یک هفته بیش از ۲۸ هزار شکایت و گزارش در سامانه ۱۳۵ ثبت شده که نسبت به مشابه سال قبل که ۴۹۷۵ پرونده بوده ۴۸۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

اخبار سیاسی- وزیر دادگستری با بیان این‌که «عمده گزارشات ارجاعی به سازمان تعزیرات مربوط به نانوایی، سوپرمارکت، مرغ، تخم‌مرغ و گاز مایع بوده است»، یادآور شد: ظرف یک هفته ۱۳۶۴ اکیپ گشت و 6 هزار مورد بازرسی و هزار پرونده تشکیل شده است همچنین گشت سازمان از ۲۵۰ تا به ۵۰۰ تا افزایش پیدا کرده است و روزانه ۱۵۰۰ نفر از همکاران ما در تعزیزات در گشت‌ها حضور میدانی دارند.

وی با بیان این‌که «میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها ۱۰ روز است»، ادامه داد: از تاریخ ۱۶ آبان‌ماه تا ۲۴ آبان‌ماه ۴۸۱ اکیپ گشت داشتیم در حالی که از ۲۵ آبان ماه تا ۳ آذرماه این تعداد به ۲۰۴۵ اکیپ افزایش پیدا کرده که ۳۴۵ درصد رشد داشته است. همچنین از ۱۶ تا ۲۴ آبان‌ماه ۸۷۱ پرونده و از ۲۵ آبان‌ماه تا ۳ آذرماه ۱۸۲۱ پرونده تشکیل شده است.

وزیر دادگستری ادامه داد: ما در تلاشیم آثار تورمی این افزایش قیمت را به حداقل برسانیم هر روز جلسات ستاد تنظیم بازار تشکیل می‌شود و ما هم خدمت دوستان هستیم تا انجام وظیفه کنیم و کمترین نارضایتی پیش بیاید.