استعفای روحانی پروژه جدید اصلاح طلبان/ بازی لیبرال ها در زمین دشمن

اخبار سیاسی- انتخابات سال 92 زمانی که عارف کنار کشید ، اصلاح طلبان تمام قد به حمایت از حسن روحانی پرداختند و حتی لیدر های این جریان به خصوص رئیس دولت اصلاحات حمایت 100 درصدی خود را نشان داد تا روحانی رئیس جمهور شود.

به گزارش افکارنیوز، در آن زمان اصلاح طلبان که همواره خواب و خیال ارتباط با آمریکایی ها را در سر می پروراندند تمام تلاش خود را انجام دادند تا شیخ حسن روحانی بر مسند ریاست جمهوری بنشیند و بتوانندبه آمال و آرزوهای خود برسند.

در سال 96 و ماجرای تکرار می کنیم رئیس دولت اصلاحات را مردم خوب به یاد دارند اما همان زمان و پس از پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات با شعار دولت تدبیر و امید و قرار گرفتن در مهمترین پست های مدیریتی دولت، زمزمه های جدایی اصلاح طلبان از حسن روحانی به گوش رسید و هر روز جماعت حمایت کننده از روحانی منتقد وی شدند.

اصلاح طلبان می دانستند که حسن روحانی شخصیتی کاملا اصلاح طلب ندارد به خصوص اینکه وی در جامعه روحانیت مبارز عضویت داشته اما سعی کردند با روی کار آمدن روحانی مجلس دهم را در اختیار گرفته و فضای کشور را اصلاح طلبی کرده تا بتوانند در انتخابات های آینده نامزد اختصاص آنها رای آورد.

حلا کسانی که زمانی حامی صد در صدی حسن روحانی بوده اند در فضای سیاسی دشمن او شده و سخن از استعفای روحانی می زنند.

عباس عبدی: پیشنهادم استعفای روحانی است و نه الزاما انتخابات زودرس!

عباس عبدی یکی از تئوریسین های اصلاح طلب اخیرا گفته پیشنهادم استعفای روحانی است و نه الزاما انتخابات زودرس! چون من معمولا سعی می‌کنم از تیترهایی که مقداری حاد است، اجتناب کنم. هر چند همین تیتر «انتخابات زودرس» هم نسبتا رادیکال بود. ولی بحث اصلی من، همان استعفا و کناره‌گیری است. اینکه بعد از استعفای روحانی چه خواهد شد، مسئله‌ای است که حکومت باید درباره آن تصمیم بگیرد.

استعفای روحانی

همچنین سعید حجاریان از مهمترین تئوریسین های اصلاح طلب نیز در یادداشتی اوایل امسال اعتقاد خود را اینگونه بیان کرد که شاید، تمهید «حاکمیت یگانه» و پایان دادن به این معضل، از معبر استعفای رئیس‌جمهور و برگزاری همزمان دو انتخابات در اسفندماه سال جاری بگذرد تا نتیجتا، مجلس و دولتی‌ها همسو با روسای همسوتر بر مصدر امور قرار بگیرند.

بی دولت سازی کشور در دستور کار اصلاح طلبان

این سخنان نشان می دهد پروژه جدید اصلاح طلبان بی دولت سازی کشور است، از سوی دیگر هدف اصلاح طلبان با مطرح کردن چنین سخنان مذاکره مجدد با آمریکا است که حالا با سفر رئیس جمهور به ژاپن و دیدار دوباره با شینزو آبه گام دیگری در این خصوص می خواهند بر دارند.

اما اصلاح طلبان به جای مطرح کردن استعفای روحانی از دولت باید پاسخگوی عملکردشان در سالهای اخیر باشند، اینکه با مدیریت لیبرالی آنها امروز مشکلات بسیار زیاد معیشتی و اقتصادی برای مردم به وجود آمده و حالا به جای پاسخگویی این جماعت اصلاح طلب طلبکار هم شده اند.

بیشتر بخوانید:

پروژه استعفای روحانی، از کدام اتاق فکر درآمده؟

رد استعفای روحانی

چانه‌زنی اصلاح‌طلبان پس از فشار شدید به روحانی

ساز استعفای روحانی را اصلاح‌طلبان کوک کردند

 

پروژه استعفای روحانی و بی دولت سازی کشور پروژه ای شکست خورده است زیرا زمانی که در سال گذشته زمزمه هایی مبنی بر استعفای روحانی شکل گرفته بود رهبر معظم انقلاب به صراحت اعلام کردند که " بعضی‌ها جوری حرف می‌زنند، جوری اقدام می‌کنند که به اسم این‌که می‌خواهیم اوضاع را درست کنیم ... در نقشه دشمن کار می‌کنند، خودشان ملتفت نیستند. این‌هایی که خطاب می‌کنند به دولت که بایستی دولت برکنار بشود و از این قبیل حرفها، این‌ها دارند در نقشه دشمن کار می‌کنند."

اینکه دولت باید برکنار شود کلید واژه ای است که بازی کردن در زمین دشمن را نشان می دهد.