تهدید به تحریم اینستکس تاثیری بر اقتصاد ایران نخواهد گذاشت

 علی اکبر کریمی با اشاره به وضعیت ساز و کار مالی و تجاری اروپا با ایران، گفت: اروپایی ها تلاش می کنند ظاهر برجام را حفظ کنند لذا از بازارهای مختلف برای تحقق بخشیدن به وعده انجام مبادلات بانکی و مالی بهره می برند که اینستکس یکی از آنها مسحوب می شود.

اخبار سیاسی- نماینده مردم اراک، کمیجان، خنداب در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: اینستکس هم اکنون راه اندازی شده و در اروپا نیز به ثبت رسیده اما مبادلات مالی و تجاری خاصی از این طریق انجام نمی شود.

وی در رابطه با تهدید وزیر خزانه داری آمریکا نسبت به تحریم اینستکس در صورت انجام معامله اقتصادی با کشورمان، ادامه داد: این تهدید بیانگر وجود اختلاف و شکاف بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: آمریکایی ها به طور یکجانبه از برجام خارج شدند و هم اکنون نیز تلاش می کنند با تحت فشار گذاشتن اروپایی ها، سایر منافعی که می تواند به ایران برسد را تحت تاثیر قرار دهند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی افزود: کاخ سفید همواره نسبت به مردم ایران کینه داشته و در این راستا اقدامات تحریمی زیادی را انجام داده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته باید یادآور شد تهدید وزیر خزانه داری آمریکا تاثیر خاصی بر اقتصاد کشورمان نخواهد داشت زیرا اینستکس عملا هنوز به مرحله نتیجه بخشی نرسیده است.

 «استیو منوچین» همزمان با اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران هشدار داد در صورتی که «اینستکس» با ایران معامله‌ای انجام دهد مورد تحریم آمریکا قرار می‌گیرد.