سازمان ملل باید به تحریم های آمریکا علیعه ایران در بحران کرونا ورود کند

جلیل رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به بحران کرونا و نقش سازمان ملل متحد در تسهیل شرایط ارسال کمک‌های بشردوستانه به ایران، گفت: سازمان ملل متحد نهادی نیست که بتواند با قاطعیت خلاف نظر حاکمیت دولت‌هایی چون آمریکا تصمیم بگیرد. هرچند با تحریم‌های یکجانبه و خارج از چارچوب شورای امنیت نیز مخالفت می‌کند اما آمریکا همیشه به مصوبات سازمان ملل بی‌اعتنا بوده است.

اخبار سیاسی- نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکا کشوری است که در همه این سال‌ها تمام قطعنامه‌های شورای امنیت علیه اسرایل را وتو کرده است و معمولا به دلیل پرداخت بخشی از بودجه سازمان ملل به عنوان ابزار علیه این نهاد استفاده می‌کند تا سازمان ملل نتواند به اهداف خود در ارتباط با رفع تبعیض‌ها یا کاهش مشکلات کشورهای در حال توسعه برسد.

وی با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر عدم وجود موانع برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به ایران، افزود: دولتمردان آمریکایی تنها با هدف کاهش فشار افکار عمومی جهانی چنین اظهاراتی را بیان می‌کنند. آنها مسبب تحریم های آشکار علیه ایران هستند و علی رغم پایبندی ایران از برجام خارج شدند.

رحیمی جهان آبادی یادآور شد: مقامات آمریکایی علی‌رغم حرف‌هایی که مطرح کردند با تحریم دارو و تجهیزات پزشکی سلامت شهروندان ایرانی را به خطر انداخته است و به دروغ متوسل شدند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر آمریکایی‌ها در حل مشکلات داخلی خود برای مقابله با کرونا با مشکلات فراوانی مواجه شدند بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که مشکلات جهان را حل کنند. آمریکایی‌ها اگر صادقند باید تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران را برداند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان ملل متحد به لحاظ حقوقی می‌تواند به رفع تحریم‌ها و تسهیل شرایط ارسال کمک‌های بشردوستانه به ایران ورود کند، گفت: شورای حقوق بشر نیز می‌تواند علیه تحریم‌های آمریکا اعلامیه دهد و از جمهوری اسلامی ایران دفاع کند اما متاسفانه مقامات آمریکایی توجهی به این نهادها و اعلامیه‌ها ندارند. آنها یکی از اصلی‌ترین ناقضان حقوق بشر هستند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، افزود: آمریکایی‌ها بنا ندارند که دشمنی با جمهوری اسلامی ایران را پایان دهند بنابراین به آنها نباید هیچ امیدی داشت.