حذف یارانه بگیرانِ متمول

حدود ۷۸ میلیون نفر  در سطح کشور یارانه بگیر هستند این موضوع در حالی رخ می‌دهد که اغلب این افراد نیازی به مبلغ ماهیانه ۴۵ هزار تومان ندارند و علت اصلی که سبب شده تا این اشخاص حقیقی و حقوقی هم این مبلغ را به طور مستمر در ماه دریافت کنند  عدم اجرای سبک سازی یارانه بگیران و حذف افراد پردرآمد از لیست هدفمندسازی یارانه هاست.

اخبار اقتصادی- این مسئله در حالی است که  نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در جواب به این سوال که تکلیف حذف یارانه بگیران چه می شود، بیان کرد: پیگیری حذف یارانه بگیران زمان بر بوده و اضطراب و تبعات زیادی را در بر دارد. در حالی که رئیس جمهور در این راستا بیان کرده بود که هدفمندی یارانه باید به طور جدی پیگیری شود، اما تا به حال چنین اتفاقی به درستی در سطح کشور شکل نگرفته است.

یکی از مشکلات اساسی که در حال حاضر افراد در ماه‌های اول سال با آن درگیر شده اند این است که اگر فردی بخواهند یارانه‌ی خود را به دلایل مختلف مثل طلاق، ازدواج وغیره از سرپرست خانواده جدا کنند با مشکل جدی مواجه می‌شوند این افراد پس از تماس های مکرر با سازمان هدفمند سازی یارانه ها وقتی به این سازمان مراجعه می‌کنند با در بسته مواجه می‌شوند! حال از این طریق این افراد توانایی دریافت وام یک میلیونی کمک معیشتی که همه یارانه بگیران دریافت می کنند را هم ندارند.

این مسئله در حالی دارد صورت می‌گیرد که این نهاد مردمی، بر سر در سازمان شماره‌ای را نصب کرده است که حتی افراد وقتی برای حل مشکلشان با آن تماس می‌گیرند هیچ کسی پاسخ گوی آن‌ها نیست یا اگر هم کسی پاسخ گو باشد آن‌ها را به بخشداری مرکزی استان تهران ارجاع می‌دهد، اما جالب‌تر از آن مسئله‌ای است که، درآن سازمان هم کسی پاسخگو نیست!

پس تکلیف مردمی که در این شرایط بحرانی نباید تا جایی که می توانند در اماکن شلوغ تردد کنند و به این خاطر مجبور هستند که از خانه خارج شوند چه می‌شود؟ آیا دولت نمی‌خواهد کم کاری خود را در این راستا بپذیرد و هرچه سریع‌تر پاسخگوی مسائل و مشکلات مردم در این زمینه باشد و راهکار جدی را در این راستا ارائه بدهد؟

آنطور که سخنگوی طرح یارانه معیشتی اعلام کرده است تنها افراد برای ثبت نام یارانه معیشتی تا قبل از خرداد از یک فرصت بهره مند می شوند اما تکلیفی برای یارانه نقدی و افرادی که نیازمند هستند مشخص نشده است؟!