دست مریزاد جانسون به پزشکان مسلمان!
3 ماه قبل، زمانی که بوریس جانسون به تمسخر ویروس کرونا و نادیده گرفتن هشدارهای سازمان جهانی بهداشت مشغول بود، پزشکان مسلمان و فداکاری که در بیمارستان‌های انگلیس مشغول کار بودند، در خط مقدم مقابله با « کووید-۱۹ » قرار گرفتند. پزشکانی مانند دکتر امجد الحورانی، دکتر حبیب زایدی، دکتر عادل الطیار، دکتر محمد سامی شوشه، دکتر عبدالمعبود چودهری و دکتر صادق الهوش در مسیر مقابله با کرونا و خدمت‌رسانی به هم‌نوعان خود، جان‌شان را از دست دادند و به قهرمانانی ابدی نزد افکار عمومی انگلیس تبدیل شدند. البته اکثر رسانه‌های انگلیسی بویژه بی‌بی‌سی، ترجیح دادند ابعاد عمیق و گسترده این فداکاری را سانسور کرده و مانع ارسال پیام «مسؤولیت‌پذیری مقدس» پزشکان مسلمان این کشور شوند. با این حال انتشار تصویر ادای احترام صدها پزشک انگلیسی و غیرمسلمان به پیکر بی‌جان دکتر «صادق الهوش» متخصص 58‌ساله‌ای که حین معالجه مبتلایان کرونا به سبب ابتلا به همین ویروس درگذشت، همه رشته‌های دولت انگلیس و مهره‌های رسانه‌ای- تبلیغاتی آن را پنبه کرد! 
 
اخبار سیاسی-«بوریس جانسون » مانند ترامپ نمادی از نژادپرستی و آپارتاید است! اگر چه نخست‌وزیر انگلیس به لحاظ سیاسی متعلق به حزب محافظه‌کار است اما به لحاظ فکری قرابت زیادی با حزب سابق «استقلال» یا همان حزب برگزیت دارد. جانسون معتقد است باید جمعیت 14 درصدی اقلیت‌های نژادی و مذهبی در جامعه انگلیس، از جمله جمعیت 3 میلیون نفری مسلمانان این کشور در آینده‌ نزدیک به حداقل برسد. حمایت خاص دولت جانسون از «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند که مشغول زمینه‌سازی برای نسل‌کشی مسلمانان این کشور آسیایی است، در همین راستا قابل ارزیابی است. ترامپ به امثال جانسون و مودی دستور داده است «ناسیونالیسم افراطی» را به یک «ارزش» در کشورهای‌شان تبدیل کنند و در آینده، کسانی که از ساختار «جوامع چندفرهنگی» در اروپا و جهان دفاع می‌کنند را به حاشیه برانند. امروز در بحبوحه شیوع کرونا، جانسون آماده است بخشی از این ایده خطرناک (زمینه‌سازی برای حذف مسلمانان) را عملیاتی کند. در حقیقت، نخست‌وزیر انگلیس مشغول انجام مرحله به مرحله عملیاتی است که ترامپ و مشاورانش به وی دیکته کرده‌اند. 
 
اخیرا اداره بهداشت انگلیس- که به ظاهر باید رویکردی تخصصی و غیرسیاسی در قبال پدیده‌های جاری در این کشور داشته باشد- تره‌ور فیلیپس (Trevor Phillips) سیاستمدار بدنام، نژادپرست و ضداسلام‌ انگلیسی را به عنوان مسؤول کارگروه بررسی تاثیر ویروس «کووید-۱۹» بر اقلیت‌های نژادی و دینی در انگلیس منصوب کرده است. فیلیپس 67 ساله که قبلا مسؤول کمیسیون برابری‌های بشری و قومی در حزب کارگر انگلیس بود، ابتدای سال 2020 میلادی، به علت افشای مواضع بسیار تند و نژادپرستانه خود از این حزب اخراج شد. فیلیپس در مواضع خود اعلام کرده است مسلمانان، نماد یک ملت، در دل یک ملت دیگر (ملت انگلیس) محسوب می‌شوند و باید با سختگیری کامل، آنها را وادار به پذیرش اصولی مغایر با اسلام (مبتنی بر لائیسیته و بی‌بند و باری) کرد. اقلیت‌های نژادی و دینی در انگلیس (BAME)، از انتصاب فیلیپس به عنوان «مسؤول تحقیق و بررسی تاثیر ویروس کرونا روی اقلیت‌های نژادی و دینی» بشدت ناراضی هستند اما دولت انگلیس و بویژه اداره بهداشت این کشور، معتقدند فیلیپس فرد کارکشته‌ای است و نیازی به جا‌به‌جایی وی وجود ندارد! 
 
واقعیت امر این است که نخست‌وزیر انگلیس به دنبال تبلور نوعی «نژادپرستی سیستماتیک» در داخل کشورش است. در این میان، مسلمانان اصلی‌ترین جامعه هدف جانسون محسوب می‌شوند. یکی از اقدامات دولت انگلیس در تقابل با مسلمانان، جلوگیری از انتشار عمومی آمار مربوط به جرائم ضداسلامی در این کشور است. سال 2017 میلادی، بنیاد تحقیقات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی (SETA) گزارشی 729 صفحه‌ای درباره «اسلام‌هراسی در اروپا» منتشر کرد. این گزارش تکان‌دهنده نشان داد تنها در سال ۲۰۱۷ میلادی، 1500 مورد حمله نژادپرستانه علیه مسلمانان در انگلیس رخ داده است. پس از آن، دولت‌های «ترزا‌می‌» و «جانسون» در انگلیس، مانع انجام تحقیقات و آمارگیری‌های مستمر در این باره شدند. جانسون و دیگر مقامات انگلیسی بخوبی می‌دانند در صورت افشای جنایاتی که هر ساله در انگلیس علیه مسلمانان رخ می‌دهد، دولت و دستگاه اطلاعاتی انگلیس (MI6) که خود پشت پرده این ماجرا هستند، ناچار به جلوگیری از تکرار این اقدامات خواهند بود. 
 
آنچه امروز در انگلیس علیه مسلمانان رخ می‌دهد، یک تراژدی تمام‌عیار است! دولت این کشور و رسانه‌های وابسته به جریان قدرت در لندن، از یک سو فداکاری و از جان گذشتگی پزشکان مسلمان را در مواجهه با شیوع کرونا سانسور کرده و از سوی دیگر، زمینه‌ها و ابزارهای لازم برای تشدید نژادپرستی علیه پیروان آخرین دین آسمانی را در کشورشان مهیا می‌کنند.