طبق قانون اساسی دولت مکلف است تا مسکن مردم را تامین کند

حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمان دولت نهم و دهم ساخت مسکن در قالب پروژه مسکن در مقطعی به حدی افزایش یافت که ما برای برخی واحدهای مسکونی خالی متقاضی نداشتیم.

اخبار سیاسی- وی افزود:‌متاسفانه در دولت یازدهم و دوازدهم به دلیل تنگ‌نظری‌ها و برخی موارد دیگر به خاطر اینکه این پروژه مربوط به دولت قبل است و غیره پروژه مسکن مهر ادامه پیدا نکرد و دولت آقای روحانی هم عملا ایده‌ای برای مسکن مردم نداشت.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برنامه دولت آقای روحانی برای مسکن در حد حرف و بازی با کلمات بود و حرف‌هایی که در مورد مسکن مطرح کرده‌اند از جمله ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده عملیاتی نشده است.

دهمرده خاطرنشان کرد: طبق قانون اساسی دولت مکلف است تا مسکن مردم را تامین کند و دولت روحانی باید به این وظیفه قانونی خود عمل کند.

وی افزود: در مواردی شاهد ساخت برج‌های مسکونی هستیم که خالی مانده و نه اجاره داده می‌شود و نه به فروش می‌رسد و صاحبان آنها برای فرار از مالیات اجاره بهای سنگینی را برای مستاجران در نظر می‌گیرند که خانه اجاره نرود و بعد بهانه آنها این است که ما برای اجاره به بنگاه سپرده‌ایم اما کسی اجاره نمی‌کند.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: این موارد باید اجاره بهای معقول و منطقی با نظر کارشناسی و همچنین قیمت برای فروش واحدهای مسکونی در نظر گرفته شود که نه واحد مسکونی خالی داشته باشیم و نه فروشندگان این واحدهای مسکونی متضرر شوند و در صورت عدم تبعیت آنها از قیمت‌های کارشناسی باید مالیات خانه‌های خالی از واحدهای مسکونی آنها اخذ شود.