انتخابات الکترونیکی اجرایی می شود؟

حسین بامیری در خصوص اهمیت برگزاری انتخابات الکترونیکی ، اظهار داشت: در برگزاری انتخابات الکترونیکی امنیت موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

اخبار سیاسی- نایب رئیس کمیسیون کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به آثار برگزاری انتخابات الکترونیکی، بیان کرد: عدم دخل و تصرف‌ها‌، بهبود نظارت و عدم دخالت جهت گیری‌های قومی و حزبی در انتخابات از جمله مواردی هستند که باید در خصوص آن‌ها اطمینان حاصل شود زیرا این موضوعات به ضریب اطمینان بالایی احتیاج دارند.

برگزاری الکترونیکی انتخابات در مرحله دوم مجلس؟

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری الکترونیکی انتخابات مرحله دوم به آمادگی فراوانی نیاز داریم، افزود: در مدت کوتاهی که تا انتخابات مانده، موضوع آموزش رای دادن بسیار مهم است که البته فرصتی برای این کار باقی نماینده و از سوی دیگر در روستاها شبکه‌های زیرساخت مناسب برای برگزاری انتخابات الکترونیکی نداریم.

بامیری با بیان اینکه آموزش رای دادن به‌صورت الکترونیکی از امهات است، ادامه داد: اگر قرار بر برگزاری انتخابات الکترونیکی باشد، باید کلاس‌های آموزشی و توجیهی برگزار شود که موضوعی بسیار مهم است، بحث زیرساخت‌ها نیز قابل توجه است.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: با نفس برگزاری انتخابات الکترونیکی موافقم اما برای فاکتورهایی مانند اطمینان و امنیت باید ارزیابی صورت گیرد و دستگاه‌های نظارتی، نظر خود را ارائه کنند.

این نماینده مردم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عوامل اجرائی در حوزه‌های اخذ رای باید پایبندی و مقید بودنشان احراز شود، بیان کرد: باید نسخه‌ای تجویز شود که همه جوانب دیده شود و صرف بیان آمادگی داشتن برای برگزاری انتخابات الکترونیکی کافی نیست.