پولی که دولت از صندوق توسعه ملی برای امور جاری کشور خرج کرد

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در سال گذشته 64 هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای امور جاری کشور هزینه کرده است و این در حالی است که منابع صندوق توسعه ملی باید در امور زیربنایی هزینه شود.

اخبار سیاسی- وی افزود:‌هزینه‌کرد منابع صندوق توسعه ملی در امور جاری توسط دولت به این شکل بود که برای مصارف زیرساختی و زیربنایی اعتباراتی از صندوق توسعه ملی توسط دولت برداشت شده و نیمی از این اعتبار در محلی که باید هزینه شود، صرف شده و نیم دیگر در امور جاری هزینه شده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت:‌به عنوان مثال در مورد اشتغال روستایی یک و نیم میلیارد دلار دولت از صندوق توسعه ملی برداشت کرده که تنها نیمی از آن در محل مورد نظر هزینه شده و مابقی صرف امور جاری شده است. 

سلیمی خاطرنشان کرد: علاوه بر این دولت در سال گذشته بیش از 90 هزار میلیارد تومان اوراق خریداری کرده است و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان دولت فعلی میزان بدهی دولت تنها در بخش اوراق بیش از 300هزار میلیارد تومان باشد و با این بدهی کار را به دولت بعد بسپارد.

وی افزود: رئیس‌جمهور پیش از این دائما عنوان می‌کرد تخصیص 50 هزار میلیارد تومان اعتبار به مسکن مهر باعث ایجاد تورم در کشور شده است و این در حالی است که این اعتبار برای 5 سال در نظر گرفته شده بود و دیگر اینکه این بودجه یک سطح اعتباری بود و مجدد بازپرداخت می‌شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: این اظهار نظر رئیس‌جمهور در مورد ردیف اعتباری مربوط به مسکن مهر در حالی است که دولت آقای روحانی با این اقدامات خود اقدام به خلق پول کرده و همین خلق پول باعث تورم در کشور شده است و همین هزینه‌کرد دولت از صندوق توسعه ملی برای امور جاری و نیز فروش اوراق خود از مصادیق خلق پول در کشور است.