پرونده قتل یک سیاهپوست پس از پنج ماه به مرحله رسیدگی رسید!

با گذشت بیش از پنج ماه از قتل وحشیانه «دانیل پرود» شهروند سیاهپوست اهل روچستر، ایالت نیویورک آمریکا ، به تازگی دادستان کل این ایالت اعلام کرده است که قصد دارد گروهی را برای رسیدگی به این پرونده تشکیل دهد.

اخبار بین الملل- اعلام این مسئله از سوی دادستان کل نیویورک در حالی انجام گرفته است که در چند هفته اخیر تظاهراتی گسترده در روچستر علیه خشونت پلیس برگزار شده است.

گفتنی است دانیل پرود در تاریخ ۲۳ ماه مارس (۴ فروردین) به دست پلیس آمریکا با کشیدن کیسه روی سرش خفه شد. این حادثه تا چند هفته گذشته رسانه‌ای نشده بود و به همین دلیل خانواده این مرد ۴۱ ساله پلیس را به افشا نکردن این واقعه با هدف سرپوش گذاشتن روی جنایات و حمایت از نیرو‌های پلیس متهم کردند.

اکنون دادستان کل نیویورک پس از چندین ماه سکوت و عنوان نکردن این خشونت در بیانیه‌ای گفت: «خانواده پرود و جامعه روچستر درد و رنج بسیاری را متحمل شده‌اند؛ بنابراین اعلام می‌کنم به زودی گروهی برای رسیدگی به این پرونده تشکیل خواهیم داد.»

اما نکته قابل توجه این است که دفتر این دادستان از ماه آوریل (اواخر فروردین) از این موضوع مطلع بوده، اما واکنشی نشان نداده است. این مسئله زمانی مطرح شد که وکیل خانوادگی پرود فیلمی از دوربین کمری افسر پلیس مرتکب این جنایت را منتشر کرد.