فروش مرگ زیر سایه سالن های بدنسازی و آرایشگاه ها

این روز ها که عشق به زیبایی و مانکن شدن خیالی در وجود برخی جوانان ایرانی رخنه کرده سوداگران مرگ از غافله عقب نمانده و آستین ها را برای مرگ زودرس جوانان بالا زده اند و با وارد کردن داروها و لوازم آرایشی قاچاق، زنگ خطر سلامت جامعه را به صورتی خاموش و با زهری کشنده به صدا در آورده اند.

هر چند این پدیده شوم و نکبت دستاورد شبکه های ماهواره ای، تنها در راستای بی هویت کردن جوانان ایرانی و دستیابی قدرت های بزرگ به اهداف و مطامع شوم و سلطه گرانه خود، درحال گسترش است با این وجود استان سیستان و بلوچستان یکی از راه های وارد کنندگان قاچاق دارو و لوازم ارایشی قاچاق در کشور است که به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی استان دارو ها و لوازم آرایشی که از مجرای غیرقانونی وارد کشور می شوند بعنوان یک خطر جدی برای سلامت جامعه می باشد.

 

پشت پرده فروش داروهای قاچاق در داروخانه ها چیست؟
سید مرتضی مدنی فدکی در گفت و گو با روابط عمومی این سازمان افزوده بود که در حال حاضر از جهت واردات و مصرف لوازم آرایشی دومین کشور در خاورمیانه و هفتمین کشور در جهان هستیم و حجم زیادی از این واردات قاچاق می باشد و سوال اینجاست که این حجم داروی قاچاق و لوازم آرایشی چگونه وارد کشور می شود و در برخی داروخانه ها و سایر مراکز عرضه نیز اینگونه کالاهای قاچاق قابل مشاهده است که دلیل آن عمدتاً می تواند عدم آگاهی و سودجویی برخی افراد باشد .

 

عطاری ها یکی از متولیان فروش داروهای قلابی
وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات وجود برخی عطاری هاست که بجای فروش گیاهان دارویی اقدام به عرضه و فروش داروی های گیاهی  غیر مجاز و قاچاق می نمایند که این واحد های صنفی فاقد مجوز برای این گونه فعالیتها هستند و انتظار می رود ادارات متولی بر این قضیه و شناسایی متخلفین نگاه ویژه داشته باشند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اظهار داشت: 2 مکان عمده که اقدام به عرضه داروهای قاچاق و لوازم آرایشی قاچاق می کنند باشگاه های بدنسازی و آرایشگاه های زنانه می باشند که برخورد با متصدیان آرایشگاه های متخلف را در دستور کار قرار داده ایم و به زودی در حوزه باشگاه های ورزشی نیز ورود خواهیم کرد حال اینکه وظیفه اصلی نظارت بر این مراکز با دانشگاه علوم پزشکی، اصناف، بهداشت، اماکن و سایر دستگاه های مرتبط می باشد.

 

با متخلفین فروش محصولات ارایشی بهداشتی قاچاق برخورد می شود
وی افزود: برای پیشگیری و کاهش قاچاق دارو و لوازم آرایشی نیاز به هماهنگی و هم افزایی میان دستگاه های متولی خصوصاً دستگاه های نظارتی می باشد البته بدون شک تعزیرات حکومتی نیز با صدور آراء در بازه زمانی کوتاه و بدون اغماض در حوزه خود نقش خود را ایفا خواهد نمود و همانند گذشته آمادگی همکاری با دستگاه های متولی حتی فراتر از وظیفه اصلی مان را داریم. 
 
مدنی فدکی سلامت مردم را دغدغه اصلی تعزیرات حکومتی دانست و گفت: به هیچ عنوان در حوزه صلاحیتی خود اجازه نخواهیم داد هیچ شخص حقیقی و حقوقی با سلامت شهروندان بازی کند سخت ترین برخورد را با افرادی که بخواهند سلامت جامعه را به خطر بندازند آنهم برای برخی سود ها و منافع خاص را خواهیم داشت. 
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در پایان از اجرای طرح ویژه برخورد با داروها و لوازم آرایشی قاچاق از ابتدای تیرماه در سطح استان خبر داد و گفت: در اجرای این طرح با دستگاه های متولی همکاری خواهیم نمود. شهروندان نیز در صورت مشاهده دارو و یا لوازم آرایشی قاچاق در سطح مراکز عرضه می توانند گزارش خود را به سامانه 5000515010 ارسال نمایند.