علت رفتن «رادیو هفت» به فضای مجازی چیست؟
محمد صوفی، به عنوان یکی از کارگردان‌های برنامه با اعلام پخش برنامه‌ «وقت خواب» در فضای مجازی، در توضیحاتی درباره‌ی خداحافظی تیم «رادیو هفت» از تلویزیون و علت آن گفت: متاسفانه تلویزیون دوست نداشت با ما کار کند؛ البته نه همه‌ی تلویزیون بلکه مشخصا بخشی از دوستان و مدیرانی که زیادی به ما لطف داشتند، علاقه نداشتند در تلویزیون باشیم. ما روزهای آخر برنامه «صد برگ» را به سختی گذراندیم و تمام کردیم. خودمان هم نسبت به این نوع رفتار  خسته شده‌ بودیم چرا که علاقه باید دوطرفه باشد. از طرفی به این فکر کردیم که در شرایط فعلی تلویزیون، امکان‌پذیر نیست که دیگر به این شکل به تولید برنامه ادامه دهیم.

این تهیه‌کننده و کارگردان در ادامه درباره حضور تیم رادیو هفت در فضای مجازی و اینکه چگونه به این تصمیم رسیده‌اند؟ اظهار کرد: پس از پایان برنامه‌ «صد برگ» با مجموعه‌ای از پیشنهادها در فضای مجازی روبرو شدیم و در نهایت  با مسؤولان سایت ویدانما مذاکره کردیم. در این سایت فرم جدیدی طراحی شده است که به لحاظ تکنولوژی از برنامه‌های حال حاضر شبکه‌های مجازی یک نسل جلوتر است. سپس به برنامه «وقت خواب» رسیدیم. برنامه‌ای که در ادامه فعالیت‌های چندین ساله تیم ما بوده است که نگاه اصلی در آن آرامش است اما با شرایط فضای اینترنت مطابقت دارد.

صوفی با بیان اینکه «وقت خواب» اولین برنامه‌ شبانه فضای مجازی است، یادآور شد: بدین جهت اولین برنامه شبانه است که قرار است هر شب به شکل روتین در فضای مجازی پخش شود.

او در ادامه توضیح داد:‌ برنامه «وقت خواب» برای ساعات پایانی شب و پیش از خواب مخاطبان و برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده است. سعی کردیم از این فضا استفاده کنیم.

تهیه‌کننده «رادیو هفت» با بیان این‌که برنامه‌ی «وقت خواب» بر حضور مجری‌ تکیه دارد، توضیح داد: این برنامه ۲۰ دقیقه زمان دارد و برای فضای مجازی زمان مناسبی است. موسیقی، متن‌های عاشقانه و نگاهی به ادبیات و شعر در این برنامه دیده خواهد شد.

این کارگردان با اشاره به این که بخش موسیقی از این پس در برنامه‌ی «وقت خواب» پررنگ‌تر خواهد بود، اظهار کرد: دیگر محدودیت‌هایی که پیش از در تلویزیون داشتیم را نداریم و تلاش می‌کنیم از نوازنده‌های مطرح که فضایی برای دیده شدن نداشته‌اند، استفاده کنیم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا پش‌بینی می‌کند از برنامه‌ی «وقت خواب» در فضای مجازی استقبال شود؟ توضیح داد: امیدواریم این اتفاق بیفتد و برنامه در جذب مخاطبانش با یک شیب رو به بالایی مواجه شود. با توجه به این که این برنامه از تلویزیون پخش نمی‌شود امیدواریم با یک شیب در فاصله کوتاهی مخاطبان خود را در فضای مجازی پیدا کند.

صوفی در ادامه پخش برنامه «وقت خواب» در فضای مجازی را از شنبه، ۱۶ بهمن ماه اعلام کرد و گفت: این برنامه هر شب ساعت ۲۲ و هفت روز هفته در دست مخاطبان قرار خواهد گرفت و اجرای این برنامه بر عهده احسان کرمی، فریدون محرابی، مهدی پاکدل، شهین شرافتی، سعید مبشری و منصور ضابطیان خواهد بود. تهیه‌کننده این برنامه هم بر عهده جلال شمسیان است.

این کارگردان درباره ی پخش اینترنتی این برنامه یادآور شد: برنامه «وقت خواب» هیچ هزینه‌ای برای مخاطبان ندارد و کیفیتی که  در پخش این برنامه ارائه خواهد شد اگر سرعت اینترنت مخاطبان بالا باشد، اینگونه است که به شکل فول اچ‌دی برنامه رادریافت خواهند کرد.

محمد صوفی در پایان درباره وضعیت تلویزیون و تجربه‌ جدید تیم «رادیو هفت» در فضای مجازی اظهار کرد: اگر قدر تلویزیون دانسته شود و مدیران درک درستی از شرایط داشته باشند، مخاطب جذب آن خواهد شد. اگر تلویزیون با این شرایط ادامه دهد، فضای مجازی به عنوان رسانه‌ای در اختیار مخاطبان همانگونه که هست، در آینده هم خواهد بود.

منصور ضابطیان و محمد صوفی پیش از این قرار بود با یک برنامه جدید با نام «رادیو شب» در شبکه «شما» روی آنتن بروند که بدون اعلام دلیل رسمی، امکانی برای ساخت آن فراهم نشد.