خواننده معروف از ارتباط شعر و آواز می گوید

 سالار عقیلی با حضور در برنامه «چشم شب روشن» درباره مکتبهای موسیقی گفت: «مسلما مکتبهای مختلف آوازی از دیرباز وجود داشته‌اند و هرکدام از دوستان که در این حوزه تدریس یا تلمذ می کنند، پیرو مکتب خاصی در آواز هستند.خود من پیش استاد تعریف، ردیف های استاد عبدالله دوامی را کار می کردم و یک سال هم شیوه سیدحسین طاهرزاده را تمرین کردم. من به این نکته اشاره کردم که با اینها بزرگ شدهام و خواننده تا این مکاتب را درک نکند نمی تواند آواز بخواند.

این خواننده موسیقی سنتی در مورد طرز صحیح آواز خوانی گفت: «من هنوز دنبال صفحات گرامافون هستم که از اقبال السلطان، سیدحسین طاهرزاده، جناب دماوندی، تاج اصفهانی و... باقی مانده است. ما باید این‌ها را گوش دهیم تا بتوانیم آواز درست بخوانیم. باید این ردیفها و این مکاتب را درک کنیم. لازم نیست بیاییم روی صحنه ردیف بخوانیم اما حداقل باید این‌ها را یک دور شنیده باشیم.»

عقیلی همچنین با اشاره به ارتباط شعر و آواز گفت: «این دو مکمل یکدیگر هستند. به ویژه شعر کلاسیک ما چون حافظ، سعدی، مولانا و جامی. وقتی شما یک شعر حافظ را با آواز می خوانید، بسیار لذت بخش است.»

این خواننده درباره قطعه «وطنم» گفت: ««وطنم» یکی از کارهایی است که خیلی دوستش دارم و این کار را برای سریال «تبریز در مه» با آهنگسازی هنرمند خوب آقای بابک زرین و شعر بسیار زیبایی از جناب دکتر افشین یداللهی آماده کردیم. ما کارهای بسیار زیادی با این عزیزان داشته‌ایم که مردم هنوز آنها را نشنیده‌اند و قرار است به زودی در قالب یک آلبوم منتشرشان کنیم و به دست مردم عزیز برسانیم.»

«چشم شب روشن» به تهیه کنندگی امیر قمیشی و با اجرای محمد صالح علا شنبه تا چهارشنبه هر شب ساعت 23 از شبکه چهار سیما روی آنتن می رود.