آقای بازیگر:  «دیوار شیشه‌ای» ربطی به زندگی شخصی احسان علیخانی ندارد

«مجید واشقانی» بازیگر سریال «دیوار شیشه‌ای» با اشاره به حضورش در این سریال گفت: روزهای پایانی حضورم در سریال «زیر پای مادر» به کارگردانی بهرنگ توفیقی بودم که برای حضور در «دیوار شیشه‌ای» تماس گرفتند و با احمد معظمی که سکانس‌های سارا و فرهاد را بیشتر از دو کارگردان دیگر کارگردانی کرده است و همچنین محمد سلطانی (نویسنده) جلسه‌ای داشتیم و درباره نقش و سریال با یکدیگر صحبت کردیم.

 

 

وی ادامه داد: طرح این سریال جدید بود و تا به حال در تلویزیون سریالی نداشتیم که به این سبک روان قصه‌ای را تعریف کند. محمد سلطانی هم به خوبی این قصه را به نگارش درآورده بود. در شرایطی که سریال‌های تلویزیونی ما با کمبود قصه گویی مواجهند تولید چنین سریالی بسیار به جا بود و همه اینها فاکتورهایی بود که مرا به بازی در این سریال ترغیب کرد.

 

واشقانی درباره نحوه انتخابش برای بازی در نقش فرهاد رئوف نیز بیان داشت: ایفای نقش فرهاد رئوف بسیار سخت بود. چراکه بازیگر در کنار تسلط به اجرا باید می‌توانست در زندگی سارا و فرهاد نیز بازی کند. من پیش از این تجربه اجرا داشتم، اما شکل این اجرا با اجراهایی که من داشتم، فرق می‌کرد. فرهاد مجری بسیار خبره با طرفدارهای بسیار بود که گرفتاری‌هایی نیز برای زندگی‌اش بوجود می‌آید. از همان روز ابتدایی نیز همه عوامل می‌دانستند که بازیگری که قرار است این نقش را ایفا کند باید یکسری فاکتورها را داشته باشد. قبل از اینکه قراردادی بین من و گروه منعقد شود، چند بازیگر دیگر تا مرز قرارداد رفته بودند و این شانس نصیب من شد.

 

 

بازیگر سریال «مسیر انحرافی» درباره چالش‌هایی که با این نقش داشته است، افزود: اینکه شما شخصیتی را بازی کنی که فرد معروفی است که اتفاقا همکارت هم هست و همه او را می‌شناسند و از طرفی در زندگی طبیعی مشکلاتش از جنس مشکلات همه مردم است، قطعا مرا درگیر چالش می‌کرد و یکی از جذاب‌ترین شخصیت‌هایی بود که تا به حال بازی کردم.

 

وی درباره شباهت نوع اجرایش به اجرای احسان علیخانی نیز گفت: در «دیوار شیشه‌ای» مشکلی برای زندگی فرهاد تعریف کردیم که هیچ ربطی به زندگی شخصی احسان علیخانی ندارد و از همین حیث نمی‌توان این دو را به یکدیگر ربط داد. هدف ما این نبود که از روی «ماه عسل» و اجرای احسان علیخانی کپی برداری کنیم، اما آنقدر «ماه عسل» و اجرای مجری‌اش هوشمندانه بوده است که خواه ناخواه سایه‌اش روی سریال «دیوار شیشه‌ای» می‌افتاد و ما با هم قیاس می‌شدیم. معتقدم که اگر حتی یک کپی بسیار خوب و نزدیک به این برنامه هم بوده باشیم، یعنی کار خود را به خوبی انجام دادیم و این نشان می‌دهد که چقدر «ماه عسل» برنامه موفقی است و علیخانی در برندسازی در تلویزیون موفق عمل کرده است. از طرفی خیلی از افراد می‌گویند اجرایت شبیه به اجرای علیخانی شده است، اما واقعا چنین قصدی نداشتم. علیخانی مجری بسیار خوبی است و اگر من شبیه به آن شده باشم یعنی که کار درستی کرده‌ام.

 

این بازیگر ادامه داد: چه قیاس شویم، چه قیاس نشویم، چه بگویند کپی کردید و چه نگویند، اصلا و ابدا ناراحت نمی‌شوم و اتفاقا خوشحال هم می‌شوم چراکه آن برنامه موفق بوده و اگر ما هم سریالی موفق بوده باشیم جای خوشحالی دارد. چندی پیش احسان علیخانی در برنامه «خندوانه» به نکته‌ای درست اشاره کرد، او گفت: هم «ماه عسل» و هم «دیوار شیشه‌ای» برای تلویزیون است، پس اگر یک سریال و یک برنامه گفت‌وگو محور موفق باشند این نشان دهنده فعالیت درست تلویزیون ما است و جای خوشحالی دارد.

 

وی با اشاره به جذابیت قصه‌های این سریال برای خودش نیز گفت: من طرفدار پر و پا قرص «ماه عسل» هستم و همه قصه‌های این سریال چه قصه‌هایی که شبیه ماه عسل بود و چه آنهایی که نبود را دوست داشتم، چراکه واقعی و ملموس بودند و می‌توان از آنها نتیجه گیری انسانی کرد. طوری که تا الان هیچ کس به من نگفته که حتی یکی از قصه‌هایتان تکراری بود.

 

بازیگر سریال «پشت بام تهران» در ادامه با اشاره به فضای اپیزودی این سریال بیان داشت: به طور کل فضای اپیزودی فضایی است که مخاطبان اگر یک قسمت را نبینند، چیزی را از دست ندادند و می‌توانند ادامه داستان را دنبال کنند، اما قصه سارا و فرهاد جلوی این اتفاق را می‌گرفت و مخاطب را طوری درگیر می‌کرد که همه قسمت‌ها را ببیند. مضاف بر اینکه قصه‌هایمان نیز دستمالی شده و نخ نما نبودند و خیلی از آنها بر اساس واقعیت نوشته شده و نویسنده آنها را به روز کرده بود. در کل نگارش قصه‌های اپیزودیک کار ساده‌ای نیست، چراکه قرار است در هر قسمت در زمانی محدود قصه‌ای را در یک اپیزود نشان دهید و این خیلی سخت است.

 

وی درباره زمان پخش نامناسب این سریال نیز عنوان داشت: متاسفانه این سریال با قصه و ساختار خوبی که داشت، در یک زمان نامشخص و فضایی که بیشتر با انتخابات و بی نظمی در پخش و کنداکتور شلوغ و ... پر شده است، پخش شد. در این وضعیت نمی‌دانم چقدر می‌توان برایش اقبال عمومی قائل شد!

 

این بازیگر با ابراز خرسندی از ادامه دار شدن این سریال نیز گفت: هنوز نمی‌دانم که قرار است این سریال ادامه داشته باشد یا نه. اکبر تحویلیان تهیه کننده این سریال که «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» را هم در کارنامه خود دارد، در گذشته نشان داد که در ابتدا با خطا و آزمون و بعد با تجربه‌ای که داشت می‌تواند برای تلویزیون برند سازی کند. خیلی‌ها معتقد بودند که شاید روزهای اول این سریال بی کیفیت بود، اما در ادامه خلاف این ثابت شد.

 

بازیگر سریال «زیر هشت» با اشاره به برندسازی در تلویزیون نیز بیان داشت: تبدیل کردن سریال به برندی تلویزیونی، پشتکار و تجربه می‌خواهد و کار هر فردی نیست و حضور چنین افرادی برای تلویزیون غنیمت است. تحویلیان با تجربه است و نگاه گسترده‌‌ای دارد. «دیوار شیشه‌ای» هم می‌تواند تا 500 قسمت ادامه داشته باشد و به یک برند تبدیل شود، حالا با من یا بدون من فرقی ندارد.

 

وی ادامه داد: بازیگران «دیوار شیشه‌ای» در هر قسمت چهره و معروف بودند و این سریال حتی در انتخاتب بازیگران بدون فکر جلو نرفته بود. همه بازیگران به کار، وزن داده بودند و همه اینها نشان از تولید یک سریال خوب می‌داد. از طرفی پشت صحنه خیلی خوبی داشتیم و با حضور تحویلیان و هر سه این کارگردان‌ها خیلی راحت و بدون هیچ تنشی کار کردیم و روز پایانی تصویربرداری واقعا با ناراحتی از گروه جدا شدم و دوست داشتم این کار در قسمت‌های بیشتری ساخته شود.