همایش «بر بال اربعین» ویژه بانوان 26 مرداد برگزارمی شود

نشست خبری همایش «بر بال اربعین» در موسسه مطالعات راهبردی و فرهنگی اصحاب الحسین(ع) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سعید اصفهانیان، مدیر موسسه و مجید شوندی، دبیر اجرایی این همایش برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اصفهانیان، مدیر موسسه مطالعات راهبردی و فرهنگی اصحاب الحسین(ع) در این برنامه طی سخنانی با بیان اینکه همایش «بر بال اربعین» در زنجیره همایش‌های اربعینی کشور قرار دارد، گفت: امسال با حضور بانوان فرهیخته کشور همایشی با عنوان «بر بال اربعین» پنجشنبه 26  مردادماه در سالن همایش‌های مسجد حضرت ولی‌ّعصر در شهرک شهید محلاتی برگزار می‌شود.

وی افزود: کنگره‌های بین المللی عهد مع الحسین(ع) و لقاءالحسین(ع) که امسال برای چهارمین دوره متوالی در صحن  مبارک امام حسین(ع) برگزار می‌شود، مقدماتی داشته و نشست‌‌های علمی و هنری مختلفی در فاصله ماه‌های رجب تا رمضان به عنوان اولین برنامه‌های مقدماتی برگزار شده است.

مدیر موسسه مطالعات راهبردی و فرهنگی اصحاب الحسین(ع) یادآور شد: دومین برنامه مقدماتی، همایش «بر بال اربعین» است که در روزهای آینده برگزار می‌شود. سومین برنامه مقدماتی، همایش ملی «از غدیر تا اربعین» است که با مشارکت آستان قدس رضوی در شهریورماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

وی افزود: چهارمین برنامه مقدماتی در ماه محرم با استفاده از ظرفیت دانشجویان کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اصفهانیان خاطرنشان کرد: دستاورد مجموع این ظرفیت‌های علمی و هنری در ایام اربعین حسینی(ع) در قالب کنگره‌های بین‌المللی عهد مع الحسین(ع) در مسجد مقدس کوفه در دانشگاه نجف به محضر امیرالمومنین(ع) و همچنین کنگره بین‌المللی لقاءالحسین(ع) در حرم مطهر امام حسین(ع) به محضر حضرت سیدالشهداء(ع) تقدیم می‌شود.

وی تأکید کرد: آن چیزی که موجب شد موسسه مطالعات راهبردی و فرهنگی اصحاب الحسین(ع) در سال‌های اخیر بر جنبه علمی و هنری جریان اربعین حسینی(ع) تمرکز کند، خلأ مطالعات علمی به عنوان یک خلأ بزرگ در فضای اربعینی بود.