بیوگرافی وتصاویر جذاب از لیلا اوتادی

لیلا اوتادی متولد ۱۴ مرداد ماه سال ۱۳۶۲ در محله شمیران تهران است. این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، شاعر نیز است. لیلا اوتادی از 17 سالگی سرودن شعر را آغاز کرده‌ است. وی دانش‌آموخته کارشناسی معماری داخلی از دانشگاه هنر تهران است. کار خود را با فیلم چشمان سیاه ساخته ایرج قادری در سال 1381 آغاز کرد اما برای اولین بار با سریال «مهر و ماه» به کارگردانی سیدفیاض موسوی بر سر زبان‌ها افتاد.

بیوگرافی لیلا اوتادی+ تصاویر جذاب

بیوگرافی لیلا اوتادی+ تصاویر جذاب

نخستین کتاب اوتادی که مجموعه شعری با نام «در بهشتی که کلاغی نیست مترسک هم نیست» است، در زمستان ۱۳۹۳ و در قالب دو زبان فارسی و انگلیسی در قالب شعر سپید منتشر شد.

بیوگرافی لیلا اوتادی+ تصاویر جذاب

یکی از بهترین آثار سینمایی اوتادی که در ذهن مخاطبان سینما مانده است؛ بازی در نقش مریم در فیلم «چپ دست» به کارگردانی آرش معیریان است. اوتادی در این فیلم همراه با حمید گودرزی به ایفای نقش پرداخت. او همچنین در فیلم های سینمایی بید مجنون اثر مجید مجیدی، اخراجی های ۳ مسعود ده نمکی، پسر آدم، دختر حوا به کارگردانی رامبد جوان، زن ها فرشته اند و ... بازی کرده است.

لیلا اوتادی در تلویزیون هم سریال‌های موفق و گاهی مناسبتی کار کرده است که می‌توان به «آخرین گناه»، «زخم»، «خون‌بها» و... اشاره کرد.

بیوگرافی لیلا اوتادی+ تصاویر جذاب

سریال زخم نام سریال مسعود آب پرور است که لیلا اوتادی در آن نقش یک سروان نیروی انتظامی را بازی می کند.

آخرین گناه اولین کار مناسبتی لیلا اوتادی به کارگردانی حسین سهیلی زاده است. این سریال در میان سریال های ماه رمضان 1385 از بقیه محبوب تر بوده است و موضوع آن حول محور چشم برزخی می گردد.