ضرورت دوری از سیاسی‌کاری و رفتارهای جناحی در عرصه سینما

طیبه سیاوشی شاه عنایتی ضمن تبریک روز ملی سینما به اهالی این عرصه، بر ضرورت دوری از سیاسی‌کاری و رفتارهای جناحی در عالم سینما تاکید کرد و گفت: از آنجا که در پی سینما، سلیقه‌ها و اندیشه‌های مختلفی نهفته است باید به مسئله حفظ تنوع و تغذیه ذائقه‌های مختلف توجه کرد، درواقع باید همه اقشار جامعه در تولیدات سینمایی هدف‌گذاری شوند که این مهم نیازمند فعالیت تمامی اندیشه‌ها است.

نباید با نگاه‌های خط کشی شده در سینما مانع از فعالیت اندیشه‌های متفاوت شد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی معتقد است سینما زمانی ملی خواهد شد که همه اندیشه‌های پذیرفته شده در بطن نظام فرصت فعالیت پیدا کنند.

وی ادامه داد: سبک و سیاق‌ و اندیشه‌های متفاوتی که توسط هنرمندان در سینما پیگیری می‌شود علاوه بر مطرح کردن ایران در عرصه‌های جهانی، موجب همراهی تمامی ذائقه‌ها نیز می‌شود و این به معنای رفتن به سمت و سوی سینمای ملی است لذا نباید با نگاه‌های خط کشی شده، مانع از فعالیت اندیشه‌های متفاوت شد.

سینما هیچگاه از گزند رفتارها و تصمیمات سیاسی در امان نمانده است

این نماینده مجلس با بیان اینکه رفت و آمدهای دولت‌ها با گرایش‌های سیاسی مختلف بر مسیر صحیح سینمای ملی تاثیر سوء گذاشته و این هنر هیچگاه از گزند رفتارها و تصمیمات سیاسی در امان نمانده است، افزود: اگرچه باید تلاش‌هایی برای جلوگیری از لجام گسیختگی در این عرصه صورت گیرد اما در عین حال باید سینما و فعالان آن را آزادتر گذاشت و از قضاوت‌های سیاسی دور کرد.  

رفتارهای سیاسی در سال‌های گذشته موجب روی گرداندن مردم از سینما شد

سیاوشی شاه عنایتی در حالی که معتقد است مدیران باید نگاه خود را از سیاسی به فرهنگی در رابطه با سینما تغییر دهند، افزود: متاسفانه اعمال رویکردهای غلط بر عرصه سینما طی سال‌ها و دهه‌های گذشته موجب روی گرداندن مردم از سینما شد و اکنون آشتی مردم با سینما به یکی از اهداف مهم مدیران فعلی تبدیل شده است در حالی که همین مردم در گذشته جلوی سینماها صف می‌کشیدند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برلزوم درک تفاوت تفکرها و سلیقه در سینما تاکید کرد و گفت: گروه‌ها و جناح سیاسی باید ملی بودن سینما را بپذیرند چراکه تلاش برای حرکت این عرصه به سمت یک جناح مورد نظر، ضررهایی غیرقابل جبران به همراه خواهد داشت درواقع نساختن حواشی برای سینما موجب رشد و ادامه حیات آن می‌شود.