روایت پرس تی وی از«عشق، ممنوع» در سازمان مجاهدین

تازه‌های اخبار شبکه های مستقر در مجموعه سعادت آباد معاونت برون مرزی صدا و سیما، از پخش مستندهای «بازتاب امپریالیسم در هائیتی» و «نگاهی دیگر» و «عشق ممنوع» از پرس تی وی، سریال «سفر سبز» از آی فیلم و برنامه «موضوع آزاد» از هیسپان تی وی حکایت دارد.

اد آگوستین «بازتاب امپریالیسم در هائیتی»  را برای پرس تی وی ساخت

«بازتاب امپریالیسم در هائیتی» (Exposing Imperialism in Haiti) عنوان مستندی است که در سه قسمت 25 دقیقه ای در شبکه پرس تی وی تولید شده و از امروز دوشنبه 10 مهر روی آنتن پرس تی وی است.

این مستند محصول شبکه پرس تی وی به کارگردانی اد آگوستین است و شامل سه قسمت با عناوین «آدم ربایی» ، «تخریب» و «الگوی جدید» در باره کودتای سال 2004 در هائیتی است.

در قسمت «آدم ربایی» داستان ژان برتراند آریستید رئیس جمهوری هائیتی که یک دهه قبل به صورت دموکراتیک انتخاب شده بود، روایت می شود.

قسمت دوم مستند «بازتاب امپریالیسم در هائیتی» با عنوان «تخریب» به تشریح نحوه پشتیبانی نیروهای خارجی از کودتای 2004 می پردازد. بیننده در این قسمت شاهد این واقعیت است که چگونه آمریکا با حمایت از یک دولت دست نشانده در هائیتی هزاران نیروی نظامی خود را برای حمایت از کودتا و رژیم جدید روانه این کشور می کند.

سرانجام در قسمت سوم و پایانی این مستند به نام «الگوی جدید» شاهد طرز کار پنهانی آمریکا و جامعه بین المللی برای ایجاد به اصطلاح «دموکراسی» در هائیتی هستیم.

این قسمت به بررسی نحوه بهره برداری غرب از هائیتی برای رسیدن به اهداف خود از طریق استفاده از سازمان های غیردولتی (NGO)، رسانه ها و کمک رسانی اختصاص دارد.

مستند سه قسمتی «بازتاب امپریالیسم در هائیتی» را پرس تی وی از 10 تا 12 مهر ماه هر روز ساعت 04:00 به وقت تهران پخش می کند. این برنامه در چهار نوبت در ساعت های 09:00 ، 15:00 ، 21:00 همان روز و 01:00 بامداد روز بعد تکرار خواهد شد.

مستند «نگاهی دیگر» به آسیب های جنگ در سوریه از دوربین پرس تی وی

آرش وزیری تبار با تولید مستند «نگاهی دیگر» برای شبکه پرس تی وی، به بررسی آسیب های ناشی از وقوع جنگ در کشور سوریه می پردازد.

 بر اساس این گزارش، آرش وزیری تبار تهیه کننده و کارگردان مستند «نگاهی دیگر» هدف از تولید این مستند را پرداختن به آسیب های اقتصادی جنگ در سوریه عنوان کرد و گفت: در این مستند سعی کرده ایم از زاویه ای دیگر به جنگ سوریه بپردازیم و به جای بررسی آسیب ناشی از کشتار مردم بی گناه و آوارگی آنها، به صدمات اقتصادی که جنگ به دنبال داشته و زندگی روزمره مردم سوریه را تحت تاثیر قرار داده است، بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه 85 درصد تصویربرداری مستند «نگاهی دیگر» در سوریه به پایان رسیده است، افزود: این مستند 4 قسمتی به بررسی آسیب های ناشی از جنگ در حوزه های فرهنگ و توریسم، کشاورزی، نفت و صنعت می پردازد و در هر قسمت آن به مدت 25 دقیقه آسیب های ناشی از جنگ سوریه در چهار حوزه یاد شده در قاب مستند ترسیم می شود.

وزیری تبار در مورد آیتم های «نگاهی دیگر» نیز گفت: گفت و گو با وزرای کشاورزی، فرهنگ، نفت و صنعت کشور سوریه، گفت و گو با کارشناسان حوزه های یاد شده و کارشناسان اجتماعی و گفت و گو با شهروندان سوری در مورد تاثیرات سوء جنگ بر روند روزمره زندگی آنها از جمله آیتم های این مستند است.

 این مجموعه مستند در آینده نزدیک از آنتن شبکه خبر 24 ساعته انگلیسی زبان پرس تی وی در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد.

روایت پرس تی وی از «عشق، ممنوع» در سازمان مجاهدین خلق

همچنین «عشق ممنوع» (No Love) از مستندهای تولیدی جدید شبکه پرس تی وی است که نگاهی اجمالی به پیشینه سازمان مجاهدین خلق دارد و به صورت خلاصه انحراف روش مبارزه در برخورد غیر انسانی با اعضای این فرقه تروریستی و نفی ساختارهای خانوادگی در راستای اهداف آن را بررسی می کند.

مستند «عشق ممنوع» به کارگردانی مهدی عرب محصول سال 2017 شبکه پرس تی وی است و به بررسی یکی از هفت مورد ممنوعه در سازمان مجاهدین خلق می پردازد.

در مستند «عشق ممنوع»، آرا و اندیشه های مسعود رجوی رهبر گروهک ضد انقلابی مجاهدین خلق که در طی سه دهه تبدیل به رئیس یک گروه تروریستی در عراق شد و بسیاری از مسائل انسانی را برای اعضای آن ممنوع کرد، مورد ارزیابی قرار می گیرد. یکی از این موارد ممنوعه یعنی ممنوعیت «عشق ورزیدن» و «ارتباط عاطفی و انسانی با زن، اعم از مادر، دختر و همسر» در گفت و گو با دو نفر از افرادی که عضو سابق این فرقه بوده اند، به چالش کشیده می شود و طی آن روش مغزشویی و عاطفه زدایی مسعود رجوی در سازمان مورد بررسی قرار می گیرد و در ادامه بازگشت آنها به آغوش خانواده هایشان به تصویر کشیده می شود.

هم چنین در این مستند یک کارشناس مسائل سازمان مجاهدین خلق حضور دارد که در مورد ریشه های عاطفه زدایی از اعضای سازمان و تبعات گرفتن خانواده از آنها به گفت و گو می پردازد.

مستند «عشق ممنوع» سه شنبه 11 مهر ماه ساعت 07:00 به وقت تهران به مدت 26 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه سه شنبه ساعت 23:00 ، چهارشنبه ساعت 17:00 ، جمعه ساعت 12:00 و شنبه ساعت 03:00 بامداد از همین شبکه پخش خواهد شد.

«موضوع آزاد» مناظره داغ سیاسی در شبکه هیسپان

برنامه «موضوع آزاد» ( Foro Abierto) با موضوعاتی که معمولاا سیاسی و گاهی اجتماعی اند ، هر روز به صورت زنده به روی آنتن هیسپان تی وی می رود.

برنامه «موضوع آزاد» که به موضوعات داغ و روز سیاسی و اجتماعی می پردازد، با حضور کارشناسان خود، هر روز به صورت زنده از دفتر مادرید هیسپان تی وی به روی آنتن این شبکه می رود.

این برنامه که با اجرای «ادواردو نودا » و «خواکین مولن» همراه است بسته به موضوع مهم سیاسی که آمریکای لاتین را به خود معطوف کرده با حضور 4 میهمان کارشناس خود که معمولا برای چالشی کردن برنامه از دو کارشناس موافق و دو مخالف موضوع استفاده می شود، به پیش می رود. معمولا از یک پکیج خبری که شامل روزنامه های مهم اسپانیایی زبان و شامل تحلیل های گوناگون در باره موضوع اصلی برنامه است، استفاده می شود تا کارشناسان برنامه نظرات خود را درباره آنها بیان کنند و برنامه با هیجان و چالش بیشتری جلو رود.

«تلاش ترامپ برای انزوای ونزوئلا»، «قانون گذاری آرژانتین»، « مناقشه ترامپ و کوبا»، « انتخابات ریاست جمهوری شیلی» همه از موضوعات مهمی بوده که در این برنامه با حضور کارشناسان مطرح و درباره آن بحث و تبادل نظر صورت گرفته است.

برنامه «موضوع آزاد» هر روز ساعت 15 تا 16 به وقت تهران و به صورت زنده از شبکه هیسپان تی وی به روی آنتن می رود و ساعت 23 همان روز بازپخش می شود.

سریال «سفر سبز» از آی فیلم فارسی پخش می‌شود

پخش مجموعه تلویزیونی «سفر سبز» به نویسندگی حسین پاکدل و کارگردانی حسین لطیفی از دوشنبه، 10 مهر در کانال فارسی آی فیلم آغاز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه آی فیلم، مجموعه تلویزیونی «سفر سبز» به تهیه‌کنندگی مجید اوجی محصول شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی است که در آذر ماه 81 از این شبکه به پخش رسید.

این مجموعه تلویزیونی، درباره زوجی مسیحی است که به ایران می آیند و پسر بچه ای را به عنوان فرزند خوانده با خود به آلمان می برند. آنها در مسافرت‌های مختلف به کشورهای گوناگون 3 پسر بچه را به عنوان فرزند خوانده قبول می کنند. یک پسر سیاه پوست، یک پسر ایرانی و یک پسر دو رگه. پس از مدتی که بچه ها به سن 25 و 26 سالگی می رسند پدر خوانده آنها فوت کرده و قبل از فوت حقیقت را به آنها می گوید. پسر ایرانی تصمیم می گیرد به ایران برگردد و ...

بازیگرانی همچون علی نصیریان، پارسا پیروزفر، محمدرضا شریفی نیا، مجید مظفری، عزت الله انتظامی، گوهر خیراندیش، لادن مستوفی، حمیده خیرآبادی در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته اند.

این سریال تلویزیونی از امروز دوشنبه 10 مهر، هر روز ساعت 18:00 روی آنتن قرار خواهد گرفت و تکرار پخش آن ساعت­های 02:00 و 10:00رروز بعد خواهد بود.