«دوباره زندگی» شبیه هیچ فیلم دیگری نیست

گلاب آدینه، بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر که امسال با فیلم سینمایی‌ «دوباره زندگی» احتمال دارد در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد درباره همکاری‌اش با این فیلم گفت: وقتی فیلمنامه به دستم رسید آن را مطالعه کردم؛ ولی نتوانستم خودم را در آن قالب ببینم. قبول نکردم، اما با تماس‌های پی‌در‌پی از سوی کارگردان برای اینکه این نقش را من بازی کنم از علاقه ایشان به وجد آمدم و طی ملاقات‌هایی که با رضا فهیمی داشتیم و صحبت‌های زیادی که بین من و نویسندگان اتفاق افتاد به تدریج فیلمنامه و نقش برای من قابل قبول شد و جلسات خیلی زیادی تمرین داشتیم و در نهایت شروع به کار کردیم.

وی درباره ویژگی‌های ایفای نقش خود در فیلم سینمایی «دوباره زندگی» عنوان کرد: این نقش بسیار ساده است و فکر می‌کنم نقش هرچه ساده‌تر باشد، کار کردن آن مشکل‌تر است؛ چون کار زیادی نمی‌شود روی نقش انجام داد و باید با همان سادگی‌ نقش، آن را بازی کنیم و سختی کار هم برای من همین سادگی نقش بود که تمرکز زیادی لازم داشت و حفظ حس و حالی که لازمه آن نقش بود نیز برای همه ما اهمیت داشت.

بازیگر فیلم «مهمان مامان» درباره حضور «دوباره زندگی» در جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: درباره اتفاقاتی که در جشنواره فیلم فجر برای «دوباره زندگی» رخ خواهد داد، اصلا فکر نمی‌کنم. معمولا وقتی سر کاری هستیم، فقط به خود نقش فکر می‌کنیم و اینکه کجا و در چه جشنواره‌ای حضور خواهد داشت، جایزه خواهد برد یا نخواهد برد چیزهایی است که فکر کردن درباره آن اشتباه است. بنابراین هیچ فکری در این باره ندارم و حتی زمان فیلمبرداری هم نمی‌دانستیم که در جشنواره پذیرفته‌ می‌شویم یا نه.

آدینه درباره همبازی شدن با شمس لنگرودی خاطرنشان کرد: حضور جناب شمس لنگرودی نقش را بسیار باورپذیرتر کرد. گزینه‌های زیادی پیش رو بود ولی جناب شمس بهترین گزینه بودند و به‌نظرم هیچ بازیگر دیگری به خوبی ایشان نمی‌توانست حس و حال این نقش را در بیاورد. نقش ایشان هم مانند نقش من بسیار ساده است که ایفای آن طبیعتا بسیار مشکل بود.

این بازیگر پیشکسوت درباره همکاری با رضا فهیمی به عنوان فیلم اولی تاکید کرد:‌ با این کارگردان جوان همکاری بسیاری خوبی داشتم؛ چرا که او بسیار صبور و قابل انعطاف و منطقی بود و آرامشش باعث شد که فیلم به سرانجام خوبی برسد. تیم تهیه و تولید هم کاری را کردند که هر تیم خوبی آن را انجام می‌دهد. ما لوکیشن بسیار خوب و فضای دوست داشتنی و دلبازی داشتیم که حدود 50 روزی که در آنجا بودیم احساس آرامش می‌کردیم.

آدینه در پایان عنوان کرد: چون در این فیلم بازی کردم به هر صورت به آن علاقه دارم؛ ولی نمی‌دانم که نظر مخاطبان چه خواهد بود. بنابراین نمی‌گویم که فیلم خوبی است یا نه؛ ولی به جرات می‌گویم که فیلم بسیار متفاوتی است و مثل هیچ فیلم دیگری نیست. من در سینمای خودمان فیلمی مشابه «دوباره زندگی» ندیدم و آن را دوست دارم.

بنابراین گزارش، فیلم سینمایی «دوباره زندگی» اولین ساخته بلند سینمایی رضا فهیمی که تهیه کنندگی آن را حسین پورمحمدی بر عهده دارد، مراحل پایانی آماده سازی خود را سپری می‌کند. این فیلم متقاضی حضور در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر است.