سال ۹۷، برنامه‌های تعطیل شده رادیو احیا خواهد شد

حمید شاه آبادی معاون صدای جمهوری اسلامی ایران،درخصوص علمکرد شبکه‌های رادیویی در سال ۹۶ و رویکردشان در سال ۹۷ گفت: در سال گذشته ما از نیمه راه وارد فضای معاونت صدا شدیم، و از همان ابتدا نیز بحث ما بر این بود که هیچ گزندی به هیچ کدام از برنامه‌ها وارد نشود، و همچنین جلوی تمام تنش‌هایی که از تغییر ناگهانی مدیران صورت می‌گیرد، گرفته شود. تولید در رسانه به خصوص رادیو بسیار حساس است و ما در نظر داشتیم تا همه تغییرات آرام آرام انجام شود.

وی با اشاره به تغییرات انجام شده در ساختار برنامه‌ها، افزود: در راستای تغییرات معاونت صدا، چند کارگروه در ساختار برنامه‌های صبحگاهی، ظهرگاهی، شبانگاهی تشکیل دادیم و به صورت موضوعی برنامه‌ها را رصد و بازشنوایی کردیم، تا با روندی آرام به سمت و سوی سیاست‌های جدید معاون صدا حرکت کنیم.
 
معاون صدای رسانه ملی، خاطرنشان کرد: برای اولین بار تمام مدیران گروه، تهیه کننده‌ها و مدیران شبکه‌ها کنار یکدیگر نشستند و سیاست‌های معاونت صدا را درباره برنامه‌های خود شنیدند. درواقع این سبک کار یعنی اصلاح تدریجی برنامه‌ها و جلوگیری شوک تغییرات در معاونت صدا.
 
وی با وجود بحث افزایش تولیدات رادیویی در سال ۹۶، ادامه داد: به عقیده من دو نمره باید به معاونت صدا داده شود، یک نمره کیفیت تولید ماست که از رده خوبی برخوردار است، چراکه خود آثار از نظر ویژگی نمره‌ای بالاتر از ۱۷ خواهند داشت. اما اینکه چگونه این اثر در میان مردم منتشر شود و حق این آثار ادا شود، ما اصلا در این زمینه نمره خوبی به خودمان نخواهیم داد.
 
شاه آبادی در پایان با بیان اینکه سال آینده بسیاری برنامه‌های تعطیل شده به روی آنتن باز می گردند، اظهار کرد: برخی از برنامه‌های ما که در سال ۹۶ تعطیل شده بود، دوباره احیا خواهند شد و با همان برندی که در گذشته داشتند باتوجه به اصلاحات صورت گرفته، به روی آنتن می‌روند. البته اینکه بخواهیم همه برنامه‌های صداوسیما را در فضای برند بنگریم، کار درستی نیست، همه برنامه‌های ما در کنار یکدیگر باید شنیده شوند و در تولید و حفظ آثار رادیویی نوآوری داشته باشیم.