زور "مهران مدیری" به خانم بازیگر نرسید/خانم بازیگر ماجرای عاشق شدنش را لو نداد

سومین قسمت از ویژه برنامه نوروزی دورهمی با حضور سحر دولتشاهی بازیگر سینما و تلویزیون و اجرای دو ترانه به نام های " یه کاری کن دلم آروم بگیره" و " دوست دارم" از گروه موسیقی سون روی آنتن شبکه نسیم رفت.

در این برنامه مهران مدیری از افزایش بی رویه قیمت ها سخن گفت.

وی با لحن طنز خود بیان کرد: به دو چیز نباید اعتماد کرد. اول؛ مردی که به همسرش قول می‌دهد برای او طلا بخرد و دوم؛ قیمت اجناس. برای مثال: قیمت یک کالا که پشت ویترین قرار دارد، 100 هزار تومان قید شده است. تا بخواهیم به منزل برویم و پول همراه خود بیاوریم، قیمتش به 150 هزار تومان تبدیل می‌شود.

وی افزود: در کشور ما تنها چیزی که یک ثانیه از سیر صعودی خود باز نمی ایستد، افزایش بی دلیل قیمت هاست. در عرصه قیمت گذاری یک فاکتور مهم به نام جامعه هدف وجود دارد. یعنی وضعیت اقشار جامعه برای قیمت گذاری مورد هدف قرار می گیرد. البته یک نوع جامعه هدف هم وجود دارد. تعریف نوع دوم عبارت است از مردمی که توسط سرمایه داران مورد هدف قرار می گیرند.

در ادامه نمایش کمدی با موضوع افزایش بی رویه قیمت ها با بازی سروش جمشیدی بر روی صحنه رفت.

سپس مهران مدیری از سحر دولتشاهی به عنوان هنرپیشه درجه یک تئاتر، تلویزیون و سینما برای حضور در جمع مهمانان و بینندگان دورهمی دعوت به عمل آورد.

گفتگوی آقای مجری و خانم بازیگر با اشاره به ماه تولد وی آغاز شد. سحر دولتشاهی گفت: من متولد مهرماه 1358 هستم. یکی از ویژگی های بارز متولدین مهر این است که بسیار سریع تعادل خود را از دست می‌دهند.

وی در ادامه گفت: من در حال حاضر 38 ساله هستم و دوسال با سن 40 سالگی فاصله دارم. باید بگویم که یک ترس عجیب از 40 ساله شدن دارم. ترسی که احساس می‌کنم به دلیل نشناختن این سن و شرایط آن است.

سپس مدیری از آغاز فعالیت های بازیگری دولتشاهی سوال کرد و او گفت: تحصیلات دانشگاهی من مهندسی شیمی و مترجمی زبان فرانسه است. اما از دوران کودکی علاقه خاصی به بازیگری داشتم. با پدرم به تماشای تئاتر می‌رفتیم. تا اینکه سال 79 برای اولین بار در یک تئاتر ایفای نقش کردم.

وی درباره اولین حضور خود در عرصه تولیدات تصویری گفت: اولین بازی در یک اثر تصویری را در فیلم چهارشنبه سوری به کارگردانی اصغر فرهادی تجربه کردم. در آن فیلم با هدیه تهرانی همبازی بودم و ایشان کمک بسیاری به رفع دلهره و استرس من در جلوی دوربین کردند که بابت این موضوع از او تشکر می‌کنم.

سحر دولتشاهی در توضیحات خود اظهار کرد: با اینکه پدر و مادرم هنرمند نبودند اما هنر را دوست داشتند و حامی و مشوق اصلی من بودند. مادرم نایب رئیس فدراسیون شنا بود، اما ورزش را در حد کمک به سلامتی به من توصیه می‌کرد. با این حال من مهارت غریق نجات و مربی گری شنا را به طور کامل آموختم.

وی در ادامه درباره معیارهای انتخاب خود برای بازی در یک نقش گفت: اول از همه فیلمنامه، سپس سابقه کارگردان و بعد از آن تکراری نبودن نقش در انتخاب فیلم ها بسیار مهم است. اما تنها فیلمی که بدون توجه به فیلمنامه آن را پذیرفتم فیلم خانم برومند بود.

سپس مهران مدیری از آرزوی دیرینه این بازیگر پرده برداشت و گفت: نویسندگی آرزوی شما بوده و هست؟

دولتشاهی در پاسخ به این سوال اظهار داشت: بله. گرایش من در هنر نیز ادبیات نمایشی بوده و هست اما به دلایل مختلفی از جمله تنبلی و... محقق نشده است.

وی عدم اعتماد به نفس کافی در وجود خود را به عنوان نقطه ضعف و مهربان بودنش را نقطه عطف خصوصیات خود عنوان کرد.

او سپس به عاشق شدنش در زندگی نیز اعتراف اما از توضیح جزئیات این عشق خودداری کرد.

دولتشاهی که دو سیمرغ جشنواره فیلم فجر و چندین افتخار دیگر را در کارنامه هنری خود دارد، معتقد است که بازیگری شغل پر احساس اما در عین حال پرزحمت و سخت است. در این باره نیز تجربه خود از فیلم شکاف به کارگردانی کیارش اسدزاره را بازگو کرد که در یکی از سکانس‌ها فرزند خود را از دست می‌دهد واز این سکانس بسیار متاثر گشته است.

وی اولین گفتگوی تلویزیونی خود را با درخواست کمک از هموطنان برای آزادی زنان زندانی که به دلیل جرائم غیرعمد در حبس هستند، به پایان رساند و نمایشنامه اولین تئاتری که در آن بازی کرده است را به موزه دورهمی اهدا کرد.

مهران مدیری هم در پایان با اشاره دوباره به موضوع برنامه گفت: قیمت گذاری می‌تواند یکی از پردرآمدترین شغل های جهان باشد؛ به شرط آنکه قیمت گذاران کرکره انصاف را پایین بکشند!