دلسوزی تاجرانه سلبریتی ها / موج سواری با طعم پر شدن حساب بانکی

گروه فرهنگی- ستاره یا سلبریتی (به انگلیسی: Celebrity) به شخصی اطلاق می‌شود که معمولاً در زمینه‌های موسیقی، ورزش،رسانه، مدل، سیاست و نظایر آن در یک جامعه یا فرهنگ عامه دارای سرشناسی و محبوبیت باشد.
به گزارش افکارنیوز، چنین شخصی به راحتی از طریق مردم به ویژه قشر جوان قابل شناسایی است و به رسمیت شناخته می‌شود.
ستاره‌ها اغلب از طریق رسانه‌های جمعی به ویژه تلویزیون، سینما ، نشریات و شبکه های اجتماعی به سرشناسی‌شان افزوده می‌شود و علت آن پرداختن زیاد به موضوعات ستاره‌ها در رسانه‌ها در جهت تغذیه مطالب نشریات و پایگاه‌های خبری می‌باشد، که منجر به درآمدزایی برای آن‌ها می‌گردد.
در کشورمان ایران نیز این قاعده مستثنی نبوده و هستند کسانی که به واسطه شغل و حرفه و هنرشان مورد توجه عامه مردم هستند و حرکات و رفتار و سخنها و عکس العمل ها و حتی نوع پوشش و گویش آنها مورد توجه خصوصا قشر نوجوان و جامعه قرار میگیرد ..

در سال گذشته ورود این افراد را در بحث کمکهای خیرخواهانه در قالب زلزله و سیل و ... شاهد بودیم و فریاد وا غیرتا و وا مصیبتایی که از آنها شنیده ایم که چه نشسته اید ! عده ای در سرما و گرسنگی داخل چادر نشسته اند و بدون هیچ کمک و سرپناهی دارند زندگی میکنند..
مردم ما هم که به واسطه دین و فرهنگ و رسم انسانیتشان اعتماد کرده و کمکهای نقدی و غیر نقدی خود را دو دستی تقدیم این دلسوزان کردند !

و حالا خبرهایی از مسدود سازی حساب برخی از این سلبریتی ها شنیده شده که نشان از خرج نشدن حتی ریالی از آن کمکها برای زلزله زدگان عزیز کرمانشاهی دادرد، اما درد آنجاست که نه نظارتی وجود دارد، نه پیگیریی، نه استعلامی، نه مجوزی و نه محاسبه ای در میزان کمک واریزی و شخص واریز کننده ، هنوز مشخص نیست سلبریتی ها با پولهایی که مردم دلسوزانه به حساب آنها ریختند چه کار کرده اند. چرا هیچ گزارشی نمی دهند که چه میزان از این پول به چه صورتی خرج شده است؟

حالا در اقدامی جدید همین سلبریتی ها که تا دیروز فریاد حمایت از روحانی سر می دادند هشتک ما افطاری نخواهیم آمدرا داغ کرده اند.

جالب اینکه تا قبل از افطاری رئیس جمهور ، ششصد و اندی ضیافت و عروسی و تولد و ... رفته و خورده اند و یک پارچ آب هم روش بعد به جناب رئیس جمهور که میرسند میگویند نمی آئیم
حالا چرا ؟! فکر کنید یک درصد باز فریاد وا مصیبتا و واغیرتا برای فقر و تورم و مشکلات مردم بدبخت باشد ، خیر، حرفشان این است که چرا فلانی ممنوع الصداست ؟ چرا بیساری ممنوع التصویر است ؟ چرا دوستم تو زندانه ؟ چرا دیگری در حصر است و از این قبیل بهانه ها، اگر مشکلشان با فقر تعدادی از مردم است پس چرا هر روز عکس ها و فیلمهای خود از رستوران ها و مهمانی ها و سفر های آنچنانی منتشر می کنند؟ سلبریتی ها دردشان مردم نیست ، دردشان دیده شدن است، می خواهند به هر طریقی شده با موج سواری در صدر اخبار باشند تا دیده شوند.
دلسوزی تاجرانه امثال سلبریتی ها دیگر حنای بی رنگی است که در وانفسای دنیای مجازی هم حقیقتی رنگی پیدا نخواهد کرد !!

صفورا ترقی