خانم بازیگر از کار جدیدش می گوید

 نام پروانه معصومی برای مخاطبین سینما و تلویزیون نام آشنایی است؛ چراکه او را بارها با نقش‌های تاریخی و مهم سریال‌های تلویزیونی و سینما دیده‌اند. "امام علی(ع)"، "یوسف پیامبر"، "ملکوت"، "پلیس جوان" یا "ناخدا خورشید" و "مسافر ری". این‌روزها سریال "شرایط خاص" با موقعیت‌های کمدی را به پایان رسانده و به گفته خودش قرار است به زودی از شبکه سه سیما پخش شود. با او گفت‌وگوی کوتاهی درباره جزئیات این سریال و مقداری هم درباره حال و روز امروز تلویزیون داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

پروانه معصومی درباره کار جدید تلویزیونی‌اش گفت: این سریال دارای خمیرمایه طنز و قصه‌گو است که امیدواریم مخاطب با دیدن آن حال خوبی پیدا کند. مبنای کمدی داستان بیشتر بر طنز موقعیت است تا طنز کلامی و بخشی از این موقعیت درباره جابجایی شخصیت در طول داستان رخ می‌دهد. این مجموعه متفاوت که تصویربرداری‌اش به تازگی به پایان رسیده، نگاهی گذرا به دفاع مقدس نیز دارد و مضامین اجتماعی جدی با زبانی طنز در آن طرح می‌شوند.

بازیگر نقش مادر شهید در "شرایط خاص" به لوکیشن‌های متعدد این سریال اشاره کرد و افزود: سریال «شرایط خاص» حدود 50 لوکیشن دارد و عوامل حتی در ایام نوروز هم مشغول کار بودند. در کنار بنده که نقش مرضیه مادر شهید "شرایط خاص" را بازی می‌کنم، بازیگرانی همچون کامبیز دیرباز، بهرام افشاری، نادر سلیمانی، سیروس گرجستانی، کاظم سیاحی، مریم سعادت، شهره سلطانی، سوگل قلاتیان، معصومه رحمانی، صحرا اسداللهی، مصطفی ساسانی و اسدالله یکتا، حضور دارند.

وی درباره وضعیت این روزهای تلویزیون، گفت: ژانر طنز نیاز امروز رسانه ملی ماست؛ چون می‌بینیم که مخاطبین ما در جریان گرفتاری‌های روزمره خودشان به یک بارقه امیدی با زبان کمدی و آموزه اجتماعی در عین سرگرمی و تفریح نیازمندند. چرا که بسیاری از دلپذیر نبودن و دلچسب‌نبودن سریال‌های این روزهای تلویزیون می‌گویند! واضح و مبرهن است که مخاطب از نبود داستان و بازیگری شایسته هنرمندانش رنج می‌برد. عوامل و دست‌اندرکاران باید در عین انتخاب مناسب فیلمنامه، درست برگزیده شوند. رسانه ملی ما آنقدر محترم و بزرگ است که نیاز به کارهای بزرگ و شکوهمندانه دارد. متأسفانه در جاهایی می‌بینیم که به آشنا و دوستی که بازیگر نیستند و جای بازیگران کارآمدتر و تواناتر را اشغال می‌کنند، به کار گرفته می‌شوند و این خودش عامل رکود و از بین رفتن فضای دلچسبی برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیونی است.

براساس این گزارش، سریال "شرایط خاص" به کارگردانی وحید امیرخانی تنها گزینه کمدی رسانه ملی در ماه مبارک رمضان بوده که به دلیل شرایط خاص ماه رمضان امسال که متقارن با ایام ارتحال حضرت امام(ره) و لیالی قدر بود، پخش این سریال به زمان دیگری از شبکه سه سیما موکول شد. این سریال در ابتدا قرار بود در 15 قسمت ساخته شود اما به گفته عوامل کار، فیلمنامه قصه‌ای داشت که ظرفیت و کشش بیش از 15 قسمت را داشت و تا 22 قسمت افزایش یافت؛ این سریال به زودی از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.