«یار هفتاد و سوم» ویژه ماه محرم روی آنتن شبکه یک

حامد پورحامدی تهیه کننده؛ در خصوص برنامه یار هفتاد و سوم گفت:حماسه کربلا، حادثه تکرار شونده تاریخ خونبار تشیع است. اتفاقی شگرف که سکوت و سکون را بر هم می‌زند و همه بافته‌های شیطان را از بین می برد چرا که هر ساله اتفاقی نو و باوری نو ایجاد می کند و به جهان بشریت تحویل می‌دهد تا ذره ذره آزادگان جهان را بیدار کند و به سوی موعود رهنمون شود.

وی ادامه داد: سهم و روزی هر ساله ما نیز به میزان هشیاری و بیداری و ذکاوت مان بسته است، تا چقدر به آستان این در به انتظار نشسته باشیم و هوشیار دوباره آمدنش باشیم. بیداری وظیفه سنگین همه انبیا و امام حسین علیه السلام است، تا بیدار شویم و اگر روزیمان بود هریک به سهم خویش از انصارالحسین و یار هفتاد سوم ایشان شویم.

پورحامدی بیان کرد: دریافت‌ها و روزی هر ساله ما بسته به شرایط زندگی اجتماعی سیاسی متغیر هستند تا چه پیش آمده باشد و تصمیم گرفته باشیم چگونه بمانیم و چه کنیم؟ دوستان و دشمنان خود را بشناسیم و بر اساس حقانیت و عقلانیت تصمیم بگیریم. در زندگی خانوادگی دوستان و همراهان خود را چگونه بسوی حق همراهی کنیم تا سعادتمند و پیروز شویم. بر چه چیز‌هایی بگرییم و تاسف بخوریم، از چه چیز‌هایی شاد و سرخوش باشیم، شاید این‌ها سوالات ساده، اما مهم هر ساله ما باشد که با پاسخ بدان‌ها با ضربان حسین حسین عاشورا تنظیم می‌شویم.

تهیه کننده این برنامه درباره محور‌ها و اهداف یار هفتاد و سوم تصریح کرد:اولویت‌های اساسی برای آزاده زیستن و تصمیم گرفتن، شمریت و حریت، عاشورا و زندگی امروزی، شاخصه‌های امروز‌ی اصحاب الحسین، امام حسین علیه السلام از حرف تا عمل (ایدئولوژی تا عملکرد میدانی) بخشی از اهداف و محور‌های برنامه است.

وی در خصوص بخش‌های برنامه بیان کرد:گفتگوی کارشناسی پیرامون محور‌های ارائه شده در فضای استودیو خواهیم داشت که در خلال بحث به دریافتی جدید و به روز از موضوعات عاشورا می‌رسند. کارشناس ثابت بحث حجت الاسلام سید علی اصغر علوی نویسنده کتاب‌های توجیه المسائل کربلا، جای خالی عباس و ... است.

پورحامدی افزود: شعر خوانی و متن خوانی از اشعار و متون منتخب آیینی –توسط حامد عسگری اجرا می‌شود، این اجرا در تمامی برنامه پراکنده خواهد بود. با اجرای دوبیتی‌های کوتاه و لطیف با زمان ۳۰ ثانیه تا اشعار بلند‌تر با زمان بیشتر یا قرائت متون ادبی تألیفی مرتبط برای حس آمیزی و جهت دهی به کل برنامه خواهد بود. همچنین مقتل خوانی سید یاسین حجازی را خواهیم داشت.

وی بیان کرد: برگزاری مجالس سینه زنی، انتخاب تصحیح، حذف و تعدیل اشعار مداحی متناسب با هر روز از دهه اول محرم در فضا‌های متنوع با حضور افراد از تیپ‌های مختلف جامعه همچون کارگران کارخانه، نظامیان و ...  را در برنامه در نظر گرفته ایم البته روضه‌های ناشناخته و اجرای شاعران آیینی با مناسبت هر روز توسط خود شاعران را داریم.

تهیه کننده این برنامه در خصوص کارشناسان برنامه گفت:کارشناسان برنامه محسن اسماعیلی، حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی، علی رضائیان، محمد هادی همایون، گودرزی و ... هستند.

گفتنی است؛ برنامه یار هفتاد و سوم دهه اول محرم بعد از خبر ۱۹ به کارگردانی هادی پورحامدی روی آنتن شبکه یک می‌رود.