سریال‌های جدید روی آنتن/ «هزار داستان» فعلاً پخش نمی‌شود

امروز رویداد‌های مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

شاهرخ دولکو و فرزاد موتمن با «سینماگرام» به تلویزیون می‌آیند

«سینماگرام» از پنجشنبه دوازدهم مهرماه ساعت ۲۳ با اجرای شاهرخ دولکو، فرزاد موتمن، دکتر امیرحسین ندایی و مصطفی امامی روی آنتن شبکه چهار می‌رود. «سینماگرام» دارای بخش‌های متنوعی است که هرکدام توسط یکی از مجریان نام‌برده شده اجرا می‌شوند؛ شاهرخ دولکو به عنوان مجری اصلی برنامه، فرزاد موتمن، مجری بخش «شعبده‌های کارگردانی»؛ امیرحسین ندایی، مجری بخش «نقد فیلم» و مصطفی امامی، مجری بخش «سوژه روز» هستند.

«سینماگرام» جدیدترین برنامه سینمایی تلویزیون به تهیه‌کنندگی میر محمدحسین رضوی، اولین برنامه با موضوع «سواد سینمایی» است که با هدف بالا بردن این مهارت در عموم مردم فعالیت می‌کند. بحث و گفتگو پیرامون مسائل ریز سینمای ایران و ملل، گفتگو‌های جنبی، مستند‌های سینمایی و بررسی تاریخ سینما و تکنیک‌های آن از جمله مباحث محوری «سینماگرام» است و در نهایت این برنامه دریچه‌ای به سوی سینمای ملل خواهد بود. این برنامه تلاش دارد با پرهیز از حواشی و همچنین توجه به سینما و تلاش برای رضایتمندی عموم مردم از سینما، فضایی متفاوت را در این زمینه احیا کند.

«سینماگرام» کاری از گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما به کارگردانی آرش رئوف، مهران علوی و سردبیری سجاد مهرگان است که هر هفته پنجشنبه شب‌ها ساعت ۲۳ روی آنتن می‌رود.

تشریح نتایج سفر رییس جمهور به نیویورک امشب در نگاه یک

در برنامه امشب هفتم مهر نگاه یک، نتایج سفر حسن روحانی رییس جمهور به مقر سازمان ملل در نیویورک بررسی خواهد شد. محمود واعظی رییس دفتر رئیس جمهور مهمان امشب برنامه تحلیلی نگاه یک است تا درخصوص دستاورد‌های سفر آقای روحانی به مجمع عمومی سازمان ملل و دیدار‌های دوجانبه با سران کشور‌های مختلف گفتگو کند. نگاه یک به تهیه کنندگی حسن نهضت کاری از گروه سیاسی شبکه یک سیماست که شنبه‌ها ساعت ۲۳:۱۵ با اجرای مهدی مهدی قلی روی آنتن می‌رود.

«زندگی از نو» امشب روی آنتن شبکه پنج

اولین قسمت سریال " زندگی از نو" به تهیه کنندگی مهدی شفیعی و کارگردانی علی محمد قاسمی شنبه هفتم مهرماه ساعت ۲۳ از شبکه پنج سیما روی آنتن می‌رود. این سریال داستان زوج جوانی است که به شمال می‌روند و کمپ گردشگری ایجاد می‌کنند. این مجموعه به مولفه‌هایی، چون محیط زیست، منابع طبیعی، اقتصاد و... می‌پردازد. هنرمندانی همچون رضا کیانیان، علیرضا خمسه، ستاره اسکندری، مینا جعفرزاده، کمند امیر سلیمانی، آرش مجیدی، خیام وقار، ژیلا آل رشاد، حدیث نیکرو، مجید پتکی، امیر حامد، متین ستوده، مرتضی ضرابی، محمد علی ساربان، اکبر معززی، حمید رضا سنگیان و.. در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این مجموعه تلویزیونی در ۲۶ قسمت ۴۲ دقیقه برای گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما تولید شده که تمامی تصویربرداری این مجموعه در استان گیلان (شهر تالش) انجام شده است. تیتراژ این سریال را حمیدرضا ترکاشوند بر اساس شعری از مولانا به آهنگسازی نیما عظیمی نژاد خوانده است.

سریال " زندگی از نو" از شنبه تا چهارشنبه هر شب ساعت ۲۳ پخش و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۹ خواهد بود. همچنین پنج شنبه و جمعه هر هفته خلاصه قسمت‌های پخش در آخر هفته برای مخاطبان نمایش داده می‌شود.

«هزار داستان» فعلاً پخش نمی‌شود

ادامه فصل چهارم برنامه «هزار داستان» از ششم تا بیست و پنجم آبان‌ماه روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.

پس از پخش نوزده قسمت از فصل چهارم برنامه «هزار داستان» ادامه این برنامه از ششم تا بیست و پنجم آبان‌ماه (در بیست قسمت) از شبکه نسیم پخش خواهد شد. فصل چهارم برنامه «هزار داستان» به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی و کارگردانی مریم نوابی‌نژاد از اولین روز ماه محرم (دوشنبه نوزدهم شهریورماه) آغاز شد و تا شب گذشته (ششم مهرماه) هر شب ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه نسیم رفت. در نوزده قسمت پخش شده از این برنامه چهره‌هایی همچون لاله صبوری، الهام پاوه‌نژاد، رسول نجفیان، گلاره عباسی، دنیا مدنی، گیتی خامنه، حدیث میرامینی، احترام‌السادات برومند، رزیتا غفاری، سوگل طهماسبی، کمند امیرسلیمانی، محمد سلوکی، رضا رفیع، حمیدرضا پگاه، امیر حاج رضایی، خاطره حاتمی، مارال فرجاد، رویا میرعلمی و امیرحسین رستمی اجرای برنامه را برعهده داشتند. همچنین آزیتا لاچینی و لوریس چکناواریان چهره‌هایی بودند که به عنوان مهمان در دو قسمت از این برنامه حضور داشتند و داستان متفاوت زندگی خود را روایت کردند. قطعه تیتراژ این برنامه را سینا سرلک خوانده است.

«هزار داستان» برنامه‌ای گفتگو محور اجتماعی است که هر قسمت از آن با میزبانی و اجرای یک چهره که نقطه مشترکی با سوژه مطرح شده دارد، میزبان افرادی با داستان‌های خاص و دیده نشده است. این برنامه که ویژه ایام خاص همچون ماه رمضان و محرم و صفر ساخته می‌شود، از ماه رمضان سال ۹۶ آغاز شد و فصل چهارم آن پس از پشت سر گذاشتن سه فصل موفق و پرمخاطب در ماه محرم و صفر امسال با قصه‌ها و موضوعات جدید روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.

متهمان اصلی حمله تروریستی اهواز به روایت پرس‌تی‌وی

برنامه مستند «۱۰ دقیقه» در شبکه پرس‌تی‌وی، ضمن بررسی اقدام تروریستی هفته گذشته در اهواز، نقش کشور‌های عربی به ویژه عربستان سعودی و امارات متحده عربی در این حادثه و همچنین در زمینه حمایت از تروریسم را مورد بررسی قرار می‌دهد. این برنامه ضمن بررسی حادثه تلخ تروریستی سی‌ویکم شهریورماه در اهواز و حواشی آن، پیرامون سخنان رهبری در این زمینه، درباره توییت محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و واکنش سپاه نسبت به این اقدام غیرانسانی به گفتگو می‌پردازد.

این برنامه در ادامه ضمن مروری بر تاریخچه گروه الاحوازیه به بررسی واکنش شبکه ایران اینترنشنال، شبکه فارسی زبان تحت حمایت عربستان واقع در لندن بعد از حادثه تروریستی اهواز پرداخته و اقدام این شبکه برای گفتگو با سخنگوی گروه الاحوازیه و اعتراض سفیر ایران در بریتانیا به این اقدام را مورد نقد قرار می‌دهد. در این برنامه همچنین فراخواندن دیپلمات‌های سه کشور دانمارک، هلند و انگلیس از سوی ایران در اعتراض به عدم توجه به حضور و فعالیت گروه الاحوازیه در این کشور‌ها نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اظهارات اخیر ولیعهد عربستان درباره برنامه‌ریزی برای کشاندن جنگ به داخل مرز‌های ایران، اظهارات مقامات اماراتی مبنی بر غیر تروریستی بودن حادثه اهواز و ادعای وکیل شخصی ترامپ بلافاصله بعد از حادثه تروریستی اهواز مبنی بر پایان یافتن کار ایران از دیگر محور‌های مورد بحث در برنامه این هفته «۱۰ دقیقه» خواهد بود.

مستند «۱۰ دقیقه» به تهیه کنندگی مهدی عرب، یکشنبه هشتم مهرماه ساعت ۱۵:۱۵ از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود و تکرار آن دوشنبه ساعت ۲۱:۱۵، چهارشنبه ساعت ۰۳:۱۵ و پنجشنبه ساعت ۰۹:۱۵ روی آنتن خواهد رفت.

هیسپان‌تی‌وی دروغ‌های رسانه‌ای رژیم صهیونیستی را افشا می‌کند

مستندی به پخش هیسپان‌تی‌وی رسیده که سعی دارد به مخاطبان خود نشان دهد که چگونه رژیم صهیونیستی با قدرت رسانه‌ای خود سعی در نشان دادن واقعیات منطقه به نفع خود است و اوست که تلاش برای صلح با فلسطینیان را دارد، اما آن‌ها نمی‌پذیرند. در مستند «جنگ و صلح: نمایشی برای فلسطین» کارگردان قصد دارد برای مخاطبین خود نشان دهد که به بیانی ساده و روشن، با ریشه یابی مشکلات موجود در خاورمیانه، به رژیم صهیونیستی به عنوان گزینه‌ای جدی می‌رسیم. اسرائیلی که با تبلیغات سیاسی وسیع خود سعی می‌کند واقعیات منطقه را به نفع خود وارونه جلوه دهد.

«ابید ماهی» کارگردان این مستند در تلاش است تا به این سوال پاسخ دهد که آیا صلح واقعی میان رژیم صهیونیستی و فلسطین اصولاً امکان‌پذیر است یا همه این موارد تنها فریبکاری برای کاربرد تاکتیکی جدید در جهت ادامه جنگ علیه مردم مظلوم فلسطین است؟

مستند «جنگ و صلح: نمایشی برای فلسطین محصول سال ۲۰۱۲ به تهیه کنندگی شبکه پرس‌تی‌وی، در مدت زمان ۲۵ دقیقه، دوشنبه نهم مهرماه ساعت ۸:۳۰ به وقت تهران از شبکه هیسپان‌تی‌وی پخش و در ساعات ۱۵:۳۰ و ۲۱:۳۰ بازپخش می‌شود.

سریال‌های جدید در جدول پخش آی‌فیلم

سریال‌های تلویزیونی «دبیرستان خضرا» و «سقوط آزاد» در جدول پخش سریال‌های شبکه آی‌فیلم قرار گرفته‌اند. پخش مجموعه «دبیرستان خضرا» به کارگردانی اکبر خواجویی از امروز ساعت ۱۷ آغاز می‌شود. این مجموعه در سال ۷۴ از شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد و بازیگرانی همچون آزیتا حاجیان، نیکو خردمند، آزیتا لاچینی، آناهیتا همتی، مریلا زارعی، ابراهیم آبادی، رحمان مقدم، مهوش وقاری، سعید امیرسلیمانی، پری امیرحمزه و... در آن ایفای نقش کرده‌اند. در خلاصه داستان آن آمده: خانم معتمدی دبیر پرورشی آموزش و پرورش در حکم جدیدش مأمور می‌شود به دبیرستان خضراء برود تا ادامه خدمتش را آنجا بگذراند، اما این دبیرستان با دبیرستان‌های دیگری که خانم معتمدی در آن‌ها خدمت می‌کرد فرق دارد...

باز پخش «دبیرستان خضرا» از کانال فارسی در ساعت‌های ۰۱:۰۰ و ۰۹:۰۰ روز بعد خواهد بود.

مجموعه «سقوط آزاد» برای اولین بار با دوبله انگلیسی از کانال انگلیسی این شبکه روی آنتن رفته است. این مجموعه پلیسی به کارگردانی علیرضا امینی و تهیه‌کنندگی حبیب‌الله کاسه‌ساز، محصول شبکه یک سیما بوده و بازیگرانی همچون حامد بهداد، پوریا پورسرخ، الهام حمیدی، روناک یونسی، فخرالدین صدیق‌شریف، انوشیروان ارجمند و... در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند. داستان این سریال درباره یک گروه خرابکار حرفه‌ای است که به واسطه آشنایی با سیستم‌های کامپیوتری قصد دارند دست به اقداماتی علیه امنیت مردم بزنند. با انجام اولین عملیات، پلیس وارد ماجرا می‌شود در این میان سرگرد صابری از افسران زبده پلیس مأمور می‌شود مجرمان پرونده را شناسایی و دستگیر کند. رفته رفته همه نشانه‌های موجود به زنی به نام «مانا» می‌رسد که طراح اصلی گروه خرابکار محسوب می‌شود اما...

«سقوط آزاد» ساعت ۱۸ به‌وقت GMT و ۲۱:۳۰ به‌وقت تهران روی آنتن می‌رود و بازپخش آن در ساعت‌های ۰۴:۰۰، ۱۰ و ۱۶ خواهد بود.

تغییر در جدول پخش شبکه نمایش سیما

این شبکه از شنبه هفتم مهرماه، تکرار فیلم‌های کلاسیک پخش شده بامداد روز قبل را درساعت ۱۵ و تکرار فیلم‌های جذاب ساعت ۲۳ شب قبل را در ساعت ۱۷ از این شبکه بازپخش خواهد کرد.