واکنش به منتقدان برنامه های صدا و سیما در محرم

کارشناسان مذهبی و مداحان اهل بیت (ع) در واکنش به برخی از انتقادات در خصوص ویژه برنامه‌های صدا و سیما در دهه اول محرم، پوشش سخنرانی‌ها و مجالس عزاداری در رسانه ملی را متناسب با این ایام و موفق‌تر از سال‌های گذشته ارزیابی کردند.

این کارشناسان و مداحان اهل (ع)، از روند پخش سخنرانی‌های مذهبی و مجالس عزاداری در دهه اول محرم در شبکه‌های مختلف ابراز رضایت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری کارشناس مذهبی از روند پخش سخنرانی‌های مذهبی در دهه اول محرم در شبکه‌های مختلف ابراز رضایت کردند.

وی ویژه برنامه‌های سخنرانی‌های مذهبی در این دهه را متناسب با سلایق مختلف ارزیابی کرد و گفت: صدا و سیما تلاش خوبی در این ایام داشت و بر اساس شاخصه‌های ما این سخنرانی‌ها برای همه اقشار به ویژه جوانتر‌ها مناسب بود و درس‌های خوبی از نهضت عاشورا را در قالب موضوعات اجتماعی به آنان ارائه کرد.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: در انتخاب سخنرانی‌ها فقط به تهران و شهر‌های بزرگ بسنده نشود چرا که در مناطق مختلف کشور سخنرانی‌های ارزشمندی از وعاظ در این دهه ارائه می‌شود که حیف است مخاطبان از این مطالب محروم شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سرلک با ابراز رضایت از کیفیت ارائه سخنرانی‌های مذهبی و ویژه برنامه‌های محرم گفت: تاجایی که من مشاهده کردم امسال هم در انتخاب مداحی‌ها و هم در انتخاب سخنرانی‌های مذهبی در دهه اول، نوآوری شده بود و تنوع خاصی در این موضوعات دیده می‌شود که این امر برای مخاطب جذابیت دارد و هر قشری نیاز ذهنی خود را پای این منبر‌ها برطرف می‌کند.

وی افزود: احساس می‌کنم صدا و سیما تلاش داشت که چهره‌های جدیدی را در حوزه مداحی به مردم معرفی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسین میرلوحی ضمن ابراز رضایت از ویژه برنامه‌های محرم به ویژه سخنرانی‌های مذهبی، خواستار پخش گسترده‌تر محافل و سخنرانی‌های مراجع عظام تقلید از تلویزیون شد.

این کارشناس مذهبی با قدردانی از پخش ویژه برنامه‌های مناسب در دهه اول محرم از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی، تأکید کرد:رسانه ملی باید از محافل و سخنرانی‌های مراجع عظام تقلید و گستره وسیع‌تری از سخنرانان و مداحان اهل‌بیت (ع)، بیش‌تر بهره‌مند شود تا با خلاقیت و نوآوری و تنوع تولیدات، طیف افزون‌تری از مخاطبان از این مجالس بهره ببرند.

محسن طاهری، مداح اهل‌بیت (ع) گفت:صداوسیما در دهه اول محرم و مانند همیشه رسالت خود را به خوبی ایفا کرده است.

این مداح اهل‌بیت (ع) در واکنش به برخی انتقادات علیه رسانه ملی به‌واسطه پخش برخی مداحی‌ها از تلویزیون، با بیان اینکه رسانه ملی در همه شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و همچنین مباحث فرهنگی و تبلیغی، بسیار مناسب به جایگاه سیدالشهدا (ع) پرداخته است، تأکید کرد:من همیشه به فرزندانم توصیه می‌کنم که اگر محتوای مناسب می‌خواهند از رسانه ملی استفاده کنند.

وی با اشاره به نوآوری در سبک‌های مداحی و جذابیت آن برای جوانان گفت: این موضوع سبب می‌شود تا آن‌ها به جای استفاده از سایر رسانه‌ها برای گوش دادن به مداحی مداحان و همچنین دستیابی به معارف اهل‌بیت (ع) تنها به استفاده از رادیو و تلویزیون بسنده کنند.

پوشش مراسم دهه اول محرم موفق‌تر از سال‌های گذشته

مرتضی طاهری مداح اهل‌بیت (ع) نیز در واکنش به هجمه‌های صورت گرفته علیه رسانه ملی به واسطه پخش برخی مداحی‌ها از تلویزیون در دهه اول محرم گفت: امسال رسانه ملی در پوشش مراسم دهه اول محرم، موفق‌تر از سال‌های گذشته عمل کرد و در پخش مداحی مداحان اهل بیت (ع) از شهر‌های مختلف با طیف سنی گوناگون استفاده کرده بود که در نوع خود اقدام شایسته‌ای محسوب می‌شود.

این مداح اهل‌بیت (ع) بیان کرد: منبر امام حسین (ع)، سلیقه‌ها و طیف‌های مختلفی را شامل می‌شود و رسانه ملی با توجه به همه این سلیقه‌ها به بهترین شکل عزاداری سیدالشهدا (ع) را به قاب تلویزیون آورد.

وی به پوشش سخنرانی هادر هیئت‌های مختلف اشاره کرد و گفت:پخش ذکر مصیبت مداحان اهل‌بیت (ع) و سخنرانی‌های وعاظ در برنامه‌های رسانه ملی به وفور به چشم می‌خورد که این امر قابل قدردانی است.

طاهری همچنین ضمن تاکید بر اینکه عزای امام حسین (ع) باید در طول محرم و صفر ادامه داشته باشد خواستار پخش روضه‌های ضبط شده در طول این دهه از شبکه‌های سراسری شد.