شغل قبلی بازیگر مشهور مشخص شد

کریستوفر والکن بازیگر اسکاتلندی تبار هالیوود است که به خاطر بازی در فیلم «شکارچی گوزن» جایزه بهترین نقش مکمل مرد را از آن خود کرد. او زاده امریکاست و پدر وی یک نانوان آلمانی بود و مادر او نیز اهل اسکاتلند بود.

نام او در ابتدا رونالد بود، اما به دلایل نا مشخصی اسم خود را در سال ۱۹۷۰ به کریستوفر تغییر داد، والکن پیش از شروع حرفه بازیگری به عنوان تربیت کننده شیر در یک سیرک فعالیت میکرد، اما بعدا تصمیم به ادامه تحصیل گرفت و پس از یک سال تحصیل در دانشگاه را نیز رها کرد و به دنبال حرفه بازیگری رفت.

اولین فعالیت هنری وی به همراه برادرانش در سن ده سالگی با بازی در چند سریال تلوزیونی رقم خورد و به تدریج فعالیت خود را در زمینه تئاتر شروع کرد و با نام رونالد والکن در تئاتر‌هایی مثل ارواج کشتی در سال ۱۹۶۴ و خیابان بیکر ۱۹۶۵ حضور پیدا کرد و با اینکه بعد از آن به عرصه سینما وارد شد هیچگاه بازی درتئاتر را به طور کامل رها نکرد.

او در فیلم «نوار‌های اندرسون» در کنار بازیگرانی مثل شان کانری و رالف میکر به ایفای نقش پرداخت ما با فیلم آنی هال به موفقیت‌های بزرگ رسید.

مهمترین جایزه دوران فعالیت وی اسکار نقش مکمل مرد در سال ۱۹۷۹ است، اما در سال ۲۰۰۳ نیز برای فیلم «اگه میتونی منو بگیر» نیز جایزه بهترین بازیگر جشنواره بفتا و همچنین انجمن بازیگران آمریکا را در کارنامه خود دارد.

کریستوفر واکن در سال ۲۰۰۲ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در چند فیلم مهم سینما خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم کریستوفر واکن در این سال، بازیگری در فیلم «معتاد‌های پول هال» به کارگردانی مارس کالهان، فیلم خرس‌های دهکده به کارگردانی پیتر هستینگ است، اما او با فیلم اگه می‌تونی منو بگیر به کارگردانی استیون اسپیلبرگ با نقش مهمی که در این فیلم بازی کرد، توانست موفقیت دو چندانی را در کنار بازیگرانی مثل لئوناردو دیکاپریو، تام هنکس و مارتین شین به دست بیاورد و خودش را در میان مخاطبان سینما مطرح کند.

آخرین فیلم وی به سال ۲۰۱۷ باز می‌گردد که در اثر «پدران جایگزین بازی کرده بود و از آن سال تا کنون در فیلم جدیدی به ایفای نقش نپرداخته است.