همراهی فضای مجازی با شبکه آموزش برای تدریس دانش آموزان

سعید بنی هاشمی مدیر تامین برنامه شبکه آموزش،اظهار کرد: از مدت‌ها قبل به فکر اجرای برنامه‌های آموزشی بودیم تا علاوه بر کمک به توانمندی دانش آموزان بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که دانش آموزان بتوانند به طور یکسان از نعمت آموزش برخوردار شوند.

اخبار فرهنگ و هنر - مدیر تامین برنامه شبکه آموزش در ادامه گفت: بنا به دلایل و اتفاقات و تعطیلی متعدد مدارس، تصمیم گرفتیم تا سریعتر بتوانیم کلاس‌های آموزشی را برگزار کنیم.

بنی هاشمی افزود: از دهم اسفند اولین کلاس‌های آموزشی را برگزار کردیم که حدود ۱۰ کلاس در روز و ۵ ساعت از کنداکتور شبکه را با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش را شامل می شود که اخیرا این برنامه‌ها به ۹ ساعت کلاس در شبکه آموزش و ۵ ساعت در شبکه ۴ افزایش یافته است و در حال حاضر ۴۰ کلاس درس روزانه در این دو شبکه درحال برگزاریست.

او با بیان اینکه خوشبختانه در این زمینه با استقبال بسیار زیادی مواجه شدیم، بیان کرد:در این زمینه با چند مشکل مواجه بودیم یکی اینکه بینندگان نمی توانستند خودرا با کنداکتور برنامه تطبیق دهند ودیگر اینکه امکان پرسش و پاسخ از طریق تلویزیون برای دانش آموزان فراهم نبود.

مدیر تامین برنامه شبکه آموزش در ادامه گفت: برای پیشبرد بهتر برنامه و همینطور رفع چالش‌ها شرکت روبیکا به کمک ما آمد تا فیلم تمام برنامه‌های کلاسی را با فرمت مناسب در آن قرار دهیم تا مخاطبان بتوانند در هر زمانی از آن بهره‌مند شوند.

او  بیان کرد: با استفاده از روبیکا توانستیم شرایطی را فراهم کنیم که دانش آموزان بتوانند با معلمان در تماس بوده و امکان پرسش و پاسخ را داشته باشند و همینطور امکانی را فراهم کردند که مراحل تست نهایی آن ظرف ۴۸ ساعت آینده انجام خواهد شد،همینطور به دنبال اجرایی کردن امکاناتی برای برگزاری آزمون‌های غیر حضوری و حتی حضور و غیاب هستیم.

بنی هاشمی گفت: در حال حاضر حدود ۱۰۰ کلاس درسی و ۲۰۰ بازی را در این برنامه بارگذاری کردیم که در کنار درس، شرایط سرگرمی نیز داشته باشند و اینکه رسانه ملی در کنار آموزش و پرورش این کار را انجام می دهد که بسیار خوب است، اما نیازمند پیشرفت بیشتری است.