۳ هتل در استان لرستان به بهره‌برداری می‌رسد

غلامرضا سلیمانی ظهر امروز در کارگروه گردشگری لرستان اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه در بخش گردشگری بنا شد 15 پروژه از طریق ماده 27 برای واگذاری پیگیری شود که در شش‌ماهه نخست امسال اقداماتی در این زمینه انجام‌شده و این 15 پروژه واگذاری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در شش‌ماهه نخست امسال  از 15 پروژه  تاکنون سه پروژه تعیین تکلیف شده است، افزود: هتل تابان و هتل زاگرس بروجرد تا آخر مهرماه امسال افتتاح می‌شوند و هتل بهلولی نیز تا پایان ماه صفر به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان لرستان عنوان کرد: در شش‌ماهه نخست  سال 95 در حوزه گردشگری استان لرستان 800 فرصت شغلی ایجاد و در سامانه به ثبت رسیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه  مقدمات راه‌اندازی بازارچه  صنایع‌دستی فراهم‌شده است، بیان کرد: بناشده رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مبلغ 100 میلیون تومان برای توسعه این بازارچه اختصاص دهد که درخواست می‌شود این مبلغ به 200 میلیون تومان افزایش یابد.

سلیمانی تصریح کرد: در راستای واگذاری برخی از بناهای تاریخی از محل صندوق احیاء دو پروژه ازجمله کاروان‌سرای چمشک و خانه کشفی برای واگذاری به مزایده گذاشته‌شده و  برای واگذاری سایر بناهای تاریخی استان  نیز تا اواخر مهرماه اقداماتی انجام می‌شود.

وی در رابطه با آموزش روستاهای هدف گردشگری استان لرستان نیز گفت: سال گذشته برای آموزش و ترویج تعدادی از صنعت گران در منطقه گردشگری بیشه مبلغ 50 میلیون تومان هزینه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان لرستان درزمینهٔ ایجاد مشاغل خانگی در حوزه صنایع‌دستی  استان اظهار داشت: در این راستا برای هزار نفر برنامه‌ریزی انجام‌شده و بنا است به هر یک از افراد متقاضی مبلغ دو میلیون تومان تسهیلات ایجاد مشاغل خانگی در حوزه صنایع‌دستی پرداخت شود.