زندگی الهام‌گرفته از قرآن کریم مورد توجه امام زمان(عج) است

 آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در اجتماع بزرگ حافظان قرآن کریم «منتظر ظهور» در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه عبادت و دعا در هر مکانی در محضر پروردگار است، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید: «ای پیامبر هر وقت از جانب من، بندگان از تو سوال کردند و نشانی مرا از تو خواستند به آنها بگو که من نزدیکترین به آنها هستم»

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه دعا و مناجات در شب نیمه شعبان در محضر امام معصوم بالاترین فضیلت است افزود: تضرع و خشوع در درگاه خداوند و در محضر امام معصوم با توجه به اینکه امام معصوم این اشک و دلدادگی را می‌بیند ارزشمندتر می‌شود و به مراتب اثرش بیشتر است چون درخواست امام معصوم قابل رد شدن در نزد خداوند نیست.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه فضیلت نیمه شعبان در حرم امام رضا(ع) قابل قیاس با مکان‌های دیگر نیست، اظهار کرد: این بزرگترین خدمت و تقدیری است که از شما حافظان به عمل آمد و سعادتی است که نصیب و روزی شما شد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به راهپیمایی بزرگ عید نیمه شعبان گفت: اظهار عشق و دلدادگی و پیمودن مسیر تا حرم مطهر رضوی برای تبریک به ساحت امام هشتم علی بن موسی الرضا(ع) با یاد امام زمان(عج) و استغاثه به ایشان نماد طی مسیر زندگی بر اساس سیره امام زمان(عج) است.

وی در ادامه بیان کرد: حرم مطهر رضوی یکی از پایگاه‌های امام زمان(عج) است، بی‌تردید، ایشان در اینجا حضور دارند و قطعا جای یکایک قدم‌های استوارشان در این مکان مقدس وجود دارد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه عشق به امام زمان(عج) باید در وجود انسان مظهر و نمودی داشته‌ باشد، ابراز کرد: عشق یک واقعیت است و دلدادگی ما به ساحت مقدس امام زمان(عج) یک واقعیت باطنی است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه حافظ و قاری قرآن یک مظهر و نمادی در اختیار دارد که در همه عالم نشان می‌دهد که دلداده امام زمان(عج) است، تصریح کرد: در عالم هیچ چیز به اندازه قرآن مورد دلبستگی و وابستگی امام زمان(عج) نیست و ایشان با قرآن محشور هستند.

وی اظهار کرد: حافظ و قاری قرآن زمانی مورد توجه امام عصر(عج) قرار می‌گیرد که ساختار زندگی خود را با قرآن شکل دهد و اندیشه سیاسی و زندگی شخصی وی الهام گرفته از قرآن و هم‌رنگ با قرآن باشد.

امام جمعه مشهد در پایان بیان کرد: یکی از شبهای قدر در ایام سال شب نیمه شعبان است و مناجات در این شب برکات زیادی در زندگی فرد دارد.