شناسایی 8051 بقعه مربوط به مقبره امام زادگان در کشور

حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی همزمان با روز ملی تجلیل از امامزادگان با بیان اینکه فرزندان پیامبر و اهل بیت (س) در تمام سرزمین‌های اسلامی حضور داشتند، گفت: از دوران بنی امیه که ظلم و ستم حکام بر اولاد پیامبر بسیار شدید بود، فرزندان پیامبر در تمام بلاد اسلامی مورد ظلم و حتی پس از رحلتشان نیز در غربت بودند و به همین علت اینگونه به نظر می‌رسد که امام زادگان فقط در ایران وجود دارند، در حالی‌که این‌گونه نیست.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف افزود: اگر چه فرزندان پیامبر و امام زاده‌ها مورد توجه مردم بودند، اما خصومت حاکمان که حتی امروزه نیز وجود دارد، باعث گمنامی آنها شده است.

شرفخانی ادامه داد: در عربستان حتی مرقد امامان بزرگوار نیز مهجور است و در عراق، تا زمان حکومت صدام نیز این‌گونه بود اما در سال‌های اخیر که مقامات عراقی به این امر توجه کرده‌اند، امامزاده‌های فراوانی شناسایی شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف با اشاره به ظلم و ستم بی‌اندازه حاکمان بنی امیه بر اهل بیت، به توصیه امامان به ویژه امام سجاد (ع) به فرزندانشان برای هجرت به ایران اشاره کرد و گفت: امام سجاد (ع) فرزند خودشان را به عنوان نماینده خود به ایران فرستادند و ایرانیان نیز بارها از ایشان دعوت می‌کردند.

حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی افزود: این هجرت فقط برای رهایی از ظلم و ستم حاکمان نبود و یک حرکت استراتژیک برای تبلیغ و بقای اسلام بود.

شرفخانی با اشاره به شناسایی 8051 بقعه مربوط به مقبره امام زادگان (س) در کشور تصریح کرد: این امامزاده‌ها مربوط به اکنون نیست و قرن‌هاست که وجود دارند و مورد توجه مردم هستند.

او افزود: به برکت وجود همین بزرگواران است که ما شیعه و مسلمانیم و اگر می‌بینید که وهابیت از این امر عصبانی است و مدام علیه آنها تبلیغ می کند همین است و تمام تلاش آنها این است که این محبت از بین برود.

شرفخانی با بیان اینکه امامزادگان با هدف تبلیغ قرآن و دین اسلام به ایران هجرت کردند، جذب دل‌ها به سمت قرآن را بهترین عمل برای تکریم آن بزرگواران عنوان کرد و افزود: هرکسی که وارد این اماکن می‌شود به فکر نماز و قرآن است و کسی هم که اینجا دفن شده، یک یکتا پرست واقعی است.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف با تاکید بر پرهیز از افراط و تفریط افزود: در زیارت‌ها نیز باید با حضور قلب به روش‌ها و رفتار و اخلاق و منش اهل بیت توجه کرد و عمل به آنها را خواست.