مختل شدن ۱۰ روزه خرید تضمینی گندم در خنداب

به نقل از پایگاه خبری نسیم خنداب، از اواسط خردادماه برداشت جو و گندم در شهرستان خنداب آغاز می شود و تا پایان تیرماه ادامه دارد، برداشت محصولات باغی و زراعی بسزای این که زحمات زیادی برای کشاورزان دارد و برای آنها دغدغه آفرینی می کند، فروش آن نیز تبدیل به یک مشکل بزرگ شده است.

در هفته‌های اخیر خرید جو با برنامه ریزی ضعیف مسئولین نارضایتی مردمی را در برداشت که متاسفانه این نارضایتی‌ها تاثیر خاصی در برنامه ریزی های مسئولین نداشت و برخی از کشاورزان به نوعی محصول خود را به واسطه دلالان و غیره فروختند تا از تنگنای اقتصادی بیرون بیایند.

 

این بی برنامگی‌ها در خرید گندم در شهرستان خنداب نیز مشاهده می شود و برنامه‌هایی که مسئولین برای خرید گندم در روزهای اخیر بیان کرده بودند را بی اثر کرد.

 

خرید گندم ۱۰ روزی است که به خاطر کمبود انبار انجام نمی شود

علی روستا مسئول مرکز خرید گندم شهرستان خنداب در این خصوص گفت: ۱۰ روز است که به خاطر پر شدن انبار و نبود مکان برای تخلیه گندم، خرید در سراسر شهرستان انجام نمی شود و مجوز برای تخلیه انبارهای پر شده را نمی دهند.

روستا با بیان این که برای تخلیه انبار باید اداره غله استان مجوز صادر کند اظهار کرد: بخش نامه صادر شده که به هیچ وجه مجوز تخلیه داده نشود.

 

این در حالی است که فرماندار شهرستان در اوایل تیرماه در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص تامین انبار برای ذخیره گندم گفته بود مشکلی برای خرید گندم در خنداب نداریم، انبار مرکزی که در خنداب هست ۲ هزار تن گنجایش دارد و در برنامه ای که با شرکت غله داشتیم قرار است در صورت پر شدن انبارها، گندم را به سیلو حمل کنند.

 

نبی الله روستا کشاورز روستای غینرجه‌ که در صف تخلیه گندم حضور داشت گفت: من از ۲۰ کیلومتری خنداب به این مرکز خرید گندم آمدم و ۲ روز است که منتظر تخلیه بارم هستم.

 

روستا گفت: بیش از ۱۰۰ تن گندم تولید کردم و نزدیک ۲ هفته است پیگیر هستم تا گندم را تحویل دهم، هیچ مسئولی پاسخگوی این موضوع نیست.

 

مسئولین شعار ندهند، عمل کنند

مهدی یادگاری کشاورز خندابی ضمن اعلام نارضایتی در این خصوص گفت: مسئولین ما فقط شعار حمایت از کشاورزان را سر می‌دهند و در عمل کاری نمی کنند، خرید گندم در خنداب وضعیت خوبی ندارد، برای تولید ۲ تن گندم نزدیک ۲ میلیون هزینه کردم و چندین بار به اینجا مراجعه کرده‌ام تا بار گندم را تحویل دهم.

 

یادگاری گفت: من از مسئولین شهرستان خواهش می کنم تا به این جا سر بزنند تا مشکلات را لمس کنند و ببینند کشاورزان چه سختی می کشند.

 حمید رضا کارگر کشاورز و دهیار روستای غینرجه گفت: کشاورزان در منطقه محصولات خود را برداشت می کنند و به خاطر کمبود انبار بلاتکلیف مانده‌اند، روستای غینرجه یکی از قطب های تولید گندم در شهرستان خنداب است که انبار روستا پر شده و مشکل کمبود انبار دارد.

کارگر متذکر شد: این در حالی است که برداشت گندم بایستی در شهرستان به اتمام می رسید، ولی متاسفانه برخی از کشاورزان هنوز محصول جو را نفروخته اند.

وی افزود: امسال با توجه به بارندگی های خوبی که داشتیم، برداشت های گندم و جو نسبت به سال‌های قبل بسیار خوب بوده، بر همین اساس می طلبید مسئولین راهکار مناسبی برای کمبود انبار در شهرستان ارائه دهند تا کشاورزان در تنگنا قرار نگیرند، متاسفانه کار برخی از مسئولین سر دادن شعار شده و کاری از پیش نمی برند.

 محمد تقی روستا کشاورز روستای غینرجه با اشاره به این که ۱۵ تن گندم به این مرکز خرید آوردم گفت: من ۱۲ ساعت است که منتظر خالی کردن گندم هستم، فعلا خبری نیست و کسی تا کنون از مسئولین به این مرکز خرید مراجعه نکرده است.

عظیم یادگاری کشاورز دیگری از خنداب گفت: این مرکز خرید چند روزی تعطیل بود که امروز شنیدم خرید آغاز شده و گندم خود را آوردم تا تحویل دهم و از ساعت ۶ صبح منتظر هستم تا گندم را تحویل بگیرند، ولی فعلا خبری نیست.