20 بوستان روستایی با مشارکت مردم در هرمزگان به بهره برداری می رسد

 امید ذاکری در دیدار با احمد مرادی نماینده نومنتخب مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشارکت گسترده خیرین در اجرای پروژه آبخیزداری در استان، گفت: پارسال خیران 32 میلیارد ریال در پروژه های این حوزه مشارکت کردند که بسیار جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: سطح یک میلیون هکتاری جنگل های استان از اهمیت بسزایی برخوردار است و از حیث سطح، مقام نخست جنگل های ناحیه رویشی خلیج فارس- دریای عمان در کشور به هرمزگان اختصاص دارد.

ذاکری تصریح کرد: نهالستان باغو بزرگترین نهالستان جنوب کشور می باشد که تامین کننده بخشی از نیازمندی های نهال استان های همجوار نیز می باشد.

مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان خاطرنشان کرد: در زمینه رفع تصرف اراضی نیز در تمام استان به ویژه در حوزه شرق جاسک اقدامات خوبی صورت گرفته و گشت های یگان حفاظت در سراسر استان به طور مستمر و مداوم در حال گشت زنی در مناطق حساس می باشند.

در این دیدار معاونان و مدیران ادارات منابع طبیعی شهرستان های بندرعباس، قشم، حاجی آباد و بندر خمیر نیز به بیان نقطه نظرات و عملکرد حوزه فعالیت خود پرداختند.

از مساحت هفت میلیون و200 هزار هکتاری استان هرمزگان ، شش میلیون و 900 هزار هکتار جزو عرصه های منابع طبیعی است که یک میلیون و 80 هزار هکتار آن جنگل ، چهار میلیون و 93هزار هکتار مرتع و یک میلیون و 565 هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می دهد.