تاریخ ساخت پل خلیج فارس باز هم تمدید شد

پل خلیج فارس که قرار بود پیوند و راه ارتباطی بین قشم و سرزمین اصلی برای جزیره نشینان باشد با اتمام دوران تصدی رییس جمهوری سابق از فعالیت افتاد و زمان ریاست جمهوری حسن روحانی به طور کامل تعطیل شد تا اینکه مدیرعامل حال سازمان منطقه آزاد روز گذشته خبر از بهره بری پل خلیج فارس تا ۳ آینده خبر داد که به نظر می رسد این سه سال هم مانند سال هایی که گذشت سپری شود و خبری از پل خلیج فارس نباشد .

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: مگا پروژه خلیج فارس به طول ۳۴۰۰ متر شامل (۲۴۰۰ متر در دریا و یکهزار متر در خشکی) با ۹۶۰ میلیون یورو سرمایه گذرای تا سه سال آینده به بهره برداری می رسد.

 

مومنی بیان کرد : پل خلیج فارس قرار بود سال ۱۳۵۴ در قشم آغاز و سال ۱۳۵۶ به بهره برداری برسد اما به هر دلیلی این اتفاق نیفتاد و امروز با گذشت چند دهه این طرح با ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبارات دولت و ۵.۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی آغاز شده است .

 

پس از برگزارى مناقصه پل خلیج فارس و انتخاب پیمانکار قرار بر این شد که  احداث این پل به سرعت انجام شود ولی هر چه زمان جلوتر می رفت روند عملیاتی شدن پل خلیج فارس کند و کند تر می شد تا این که در دولت روحانی این پل به طور کامل تعطیل و کارگران این پروژه همه تسویه شدند تا پل خلیج فارس با چند پایه در سواحل بندر لافت و خمیر تنها بماند .

 

در این میان شنیده هایی هم در بین مردم و فضای مجازی دست به دست نقل می شود که رییس جمهور حال ایران با اجرایی شدن پل خلیج فارس به شدت مخالف بودند و برآن بودند که اگر پل خلیج فارس ساخته شود قشم خاصیت جزیره بودن خود را از دست خواهد داد و گفت می شود که پل خلیج فارس به این دلیل از فعالیت بازمانده است البته این شنیده های مردمی است .