بدحجابی در تنها پاساژشهر پارسیان بیداد می کند

به نقل از پارسیان خبر؛گروهی از جوانان در پاساژ گردی های خود اهداف متفاوتی دارند؛ برخی به دنبال پرکردن زمان اضافی خود هستند و بعضی برای آشنایی با افراد مختلف به این کار متمایلند. اما عده‌ای دیگر واقعا قصد خرید دارند. در هر حال هر پدیده‌ای که از کار کرد اصلی خود دور شود و به بیراهه رود می‌تواند مخرب شود. پاساژ گردی هم اگر به شکل افراطی انجام شود به صورت یک امر اعتیاد گونه در آمده و کنار گذاشتن آن مشکل می شود .

 

پوشش حجاب در تنها پاساژ شهر پارسیان به گونه ای است که داد برخی دلسوزان را درآورده است، پاساژی که هیچ گونه نظارتی بر رفت وآمد افراد، اجناسی که فروخته می شود ومانکن هایی که به نوعی فرهنگ غلط غرب را ترویج می دهند وجود ندارد.

 

پوشش هایی که هیچ گونه سنخیتی با پوشش اسلامی ندارد و متأسفانه کمتر دیده می شود که پوشش ولباس اسلامی در مغازه ها و پاساژسطح شهر توزیع شود.

 

این طرز پوشش که هر روز نمایان تر از قبل می شود، همت مسئولین فرهنگی شهرستان را می طلبد که انگار نمی خواهند فکری برای این مسئله انجام دهند، وخود را بیگانه با اینگونه مشکلات می بینند.

 

برخی با این طرز تفکر که من هر اندازه از نظر پوشش با بقیه متفاوت باشم بیش‌تر مورد توجه دیگران قرار می گیرم دائما به خرید فکر می‌کنند.

 

ترویج فرهنگ حجاب و عفاف درجامعه نیازمند برخورد مناسب و اصولی است.ومتاسفانه در زمینه حجاب و عفاف، بصورت فرهنگی برخورد نشده است،با روندی که هم‌اکنون از نوع پوشش بدحجابی در جامعه شاهد هستیم به وضوح دیده می‌شود که کار از برخورد گذشته و در برخی موارد برخورد با این مسئله از سوی مسئولان نتیجه عکس داشته است.

 

پوشش نامناسبی که در جامعه دیده می‌شود نیاز به فرهنگ سازی اساسی دارد و باید عمیق‌تر به این موضوع از سوی مسئولان فرهنگی پرداخته شود.

 

زنان به تفکری که می گفت چادر فقط حجاب نیست و مانتوهای بلند و گشاد هم حجاب دارند روی آوردند و کم کم پوشش حضرت زهرا (س) در میان زنان جای خود را به مانتوهای گشاد بلند داد؛ اما کاش همان مانتوها برای زنان مانده بود؛ روز به روز مانتوها آب رفتند و تنگ تر شدند تا امروز که شاهد پوشیدن مانتو که نه؛ لباس های شیشه ای و بدون دکمه با ساپورت های رنگارنگ به عنوان پوشش زنان مسلمان ایرانی هستیم.

 

متأسفانه فرهنگ اسلامی رو به کمرنگ شدن است و فرهنگ غربی روز به روز در جامعه ما در حال پیشروی است.زن مسلمان چادر را هدیه نور چشمی رسول خدا می‌داند نه اسباب خجالت و حقارت و گوهر وجودش را در صدف عفت نهان می‌کند نه اینکه با ساپورت و مانتوهای کوتاه و رنگارنگ به جنگ عفت برود.

 

گرچه بدحجابی و مدگرایی در بسیاری از افراد جامعه به ویژه بانوان، نه به دلیل مخالفت با دین بلکه از روی سهل‌انگاری و بی‌توجهی است اما باید پذیرفت که این سهل‌انگاری‌ها موجب افزایش پدیده بی‌حجابی در جامعه شده است.